امضای-قرارداد-برف‌پاکی-به-ارزش-میلیون-افغانی

وزارت فواید عامه افغانستان می‌گوید که به ارزش بیش از ۴۰ میلیون افغانی قرارداد برف پاکی شاهراه هشت ولایت را امضا کرده‌است.

به گزارش افغان نیوز؛ بخت الرحمان شرافت، معین این وزارت، امروز یکشنبه(28 قوس) در یک نشست خبری در کابل گفت که قرارداد برف پاکی ولایات بلخ، بامیان، غور، دایکندی، غزنی، بدخشان، پنجشیر که بیشترین برف‌گیری را دارند امضا شده است.

وی بیان داشت: قرارداد برف پاکی ولایات یاد شده درکل بیش از 40 میلیون افغانی هزینه برداشته که 11.9 میلیون آن در ولایت غور، 8.91 میلیون دربامیان، 8.76 میلیون دردایکندی، 6.99 میلیون در غزنی، 2.99 میلیون افغانی دربدخشان، 2 میلیون افغانی در پجنشیر، 0.82 میلیون افغانی دیگر در ولایت اختصاص یافته است.

معین وزارت فواید عامه افزود: ما برای ولایات باقی مانده نیز بودجه برف پاکی را‌ اختصاص داده ایم تا راه‌های ولایات توسط وسایط و ماشینری دست داشته همیشه به روی ترافیک باز باشد.

آقای شرافت درباره قرارداد‌های امضا شده، گفت: امارت اسلامی 7 قرار داد ترمیم و بازسازی را نیز امضا کرده که برخی کار‌های آنها تکمیل و برخی هم جریان دارد.

وی تصریح کرد قرارداد 30 کیلومتر شاهراه سالنگ با هزینه53 میلیون افغانی و ترمیم 8 کیلومتر شاهراه کابل- میدان وردک با هزینه 48 میلیون افغانی تکمیل شده و کار بازسازی شاهرا کابل- قندهار با ترمیم سه پل با ارزش 30 میلیون افغانی جریان دارد.

معین وزارت فواید عامه گفت: کار ترمیم یک پایه پل (دربابه مردان) سالنگ با ارزش بیش از 4 ملیون افغانی نزدیک به تکمیل است،ترمیم یک پایه پل درارغنداب، زابل با ارزش 3.5 میلیون افغانی تکمیل شده است.

شرافت افزود: ترمیم یک پایه پل درمنطقه غشی‌مانده درشاهراه کابل- قندهار با ارزش نزدیک به 4 میلیون ملیون افغانی وترمیم 21 پلچک در ولسوالی سیوری ولایت زابل تکمیل شده است.

امضای قرارداد برف‌پاکی به ارزش 40 میلیون افغانی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد