انتقالات-ریلی-ایران–افغانستان-به-۱۵۰-هزار-تُن-در-ماه-می‌رسد

مصطفی رضایی، رئیس کنسرسیوم خط آهن ایران در افغانستان، در دیدار با شیخ نوراحمد اسلام‌جار، والی هرات، از افزایش قابل توجه ظرفیت انتقالات از طریق خط آهن ایران–افغانستان خبر داده است.

به گزارش افغان نیوز: به گفته رضایی، این کنسرسیوم در ماه‌های آینده تلاش خواهد کرد میزان انتقال کالاها از این مسیر را تا ۱۵۰ هزار تُن در ماه افزایش دهد و روند صادرات و ترانزیت کالاهای افغانستان را تسریع بخشد.

وی اطمینان داده است که با توسعه همکاری‌ها و بهبود زیرساخت‌ها، روند انتقال و صادرات کالاهای افغانستان از طریق خط آهن هرات–خواف با سرعت و سهولت بیشتری انجام خواهد شد.

در همین حال، والی هرات اعلام کرده است که ایستگاه «رباط پریان» در مسیر خط آهن هرات–خواف به‌زودی به بهره‌برداری خواهد رسید. به گفته او، فعال شدن این ایستگاه نقش مهمی در افزایش ظرفیت حمل‌ونقل و تقویت تجارت منطقه‌ای خواهد داشت.

 

انتقالات ریلی ایران–افغانستان به ۱۵۰ هزار تُن در ماه می‌رسد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد