انکشاف-پایدار-در-نبود-امنیت-امکان-پذیر-نیست

رییس کمیسیون حقوق بشر می گوید: انکشاف و صلح پایدار نیازمند امنیت سراسری و دایمی در کشور است؛ اما برای تامین امنیت از توان مرد و زن افغان استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: بانو سیما سمر رییس کمیسیون حقوق بشر، امروز چهارشنبه (11 حوت) در نشست خبری  زیر نام پایداری تقویت زنان افغان در انکشاف و صلح  در کابل برگزار شده بود گفت: امنیت زنان یکی از مهمترین بخش های انکشاف و صلح پایدار است.

خانم سیما سمر تصریح می کند سهم گیری زنان در مشارکت های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و امنیتی باعث رشد و اعتماد آنان در جامعه خواهد شد.

رییس کمیسیون حقوق بشر می افزاید، حضور زنان در نیروهای امنیتی و نظامی می تواند مانع انتحاری های شود که مردان در لباس های زنانه دست به ویرانی و دحشت میان مردم می زنند.

وی همچنان اظهار داشت، خانواده ها نیز زمانی دختران شان را با اطمینان به مکتب می فرستند که معلم زن در آن مکاتب وجود داشته باشند.

بانو سمر تاکید کرد هیچ زنی به دلایل عدم امنیت و اعتماد، جهت مشکلات و بیماریهایشان به داکتران مرد مراجعه نمی کنند و این امر باعث تشدید امراض در بانوان می شود، در صورتی که داکتر زن وجود داشته باشد مشکلات زنان جامعه نیز از لحاظ درمانی حل خواهد شد.

رئیس کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان خاطر نشان ساخت در کشور همه چیز سطحی بوده است و اگر همین گونه ادامه یابد هیچ گاه کشور از مشکلات موجود بیرون نخواهد شد.

او اظهار نمود زنان در صحنه های سیاست باید بکوشند تا با توانمندیهای خود جایگاه شان  را حفظ کنند و تنها به توانمندی های خودشان اکتفا نمایند.

سیما سمر یادآور می شود که خشونت علیه زنان نیز با یک و دو نفر بانو قابل حل نیست بلکه هزاران مرد و زن باید در این عرصه کار نمایند تا ریشه خشونت درکشور نابود شود.

وی ابراز داشت، زنان فعال و مدافع حقوق زن باید در مبارزه با فساد و دادخواهی از زنان مداوم کار کنند و برنامه هایشان را جدی تعقیب نمایند.

انکشاف پایدار در نبود امنیت امکان پذیر نیست

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد