اولین-محمولۀ-بزرگ-گندم-هند-امروز-وارد-افغانستان-می-شود

مسؤولان در دولت حکومت وحدت ملی افغانستان خبر می‌دهند که نخستین محمولۀ کمکی بزرگ گندم هند امروز( شنبه، ۲۰ عقرب) وارد این کشور می‌گردد.

به گزارش افغان نیوز: صدیق صدیقی، رییس مرکز رسانه‌های حکومت با تایید این خبر، می‌گوید که افغانستان نخستین محمولۀ کمکی بزرگ گندم هند را امروز از ولایت نیم‌روز تحویل می‌گیرد.

به اساس گفته‌های رییس مرکز رسانه‌های حکومت افغانستان، اولین محمولۀ بزرگ گندم هند از طریق بندر چابهار به کشور فرستاده شده‌است.

باید خاطر نشان ساخت که ایران، هند و افغانستان در سال پار توافق‌نامۀ را به امضا رسانیده‌اند که کابل بر اساس حق دارد تا از طریق بندر چابهار معاملات تجارتی خود را با دهلی نو انجام دهند.

در عین حال گزارش‌ها می‌رساند که شماری از وزیران دولت وحدت ملی، والی نیم‌روز و سفیر ایران نیز در مراسم تسلیم‌گیری گندم کمکی هند در نیم‌روز اشتراک می‌کنند.

این درحالی‌ست که دولت هند چندی قبل ده‌ها هزار تن گندم را به افغانستان کمک کرد که نخستین محمولۀ آن شامل ۱۵ هزار تن گندم می‌باشد.

نخستین محمولۀ آن شامل ۶۴۰ دست‌گاه کانتینر می‌باشد که به‌ تازه‌گی از طریق بندر کاندلای هند به بندر چابهار ایران سپرده شد، تا به افغانستان منتقل گردد.

اولین محمولۀ بزرگ گندم هند امروز وارد افغانستان می شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد