اولین-نهاد-حمایت-از-خبرنگاران-زن-در-کابل-افتتاح-شد

نهاد حمایت از خبرنگاران زن با حضور شمار زیادی از نمایندگان رسانه ها ی ملی و بین المللی امروز در کابل افتتاح گردید.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: فریده نیکزاد رییس بنیاد حمایت از خبرنگاران زن امروز سه شنبه(17 حوت) در مراسم افتتاح این نهاد گفت: خبرنگاران زن در کشور با مشکلات زیادی مواجه اند که هیچ ارگانی هنوز موفق به همکاری و رسیدگی به مشکلات آنان نشده است.

خانم نیکزاد: رشد، تقویت و مسلکی سازی خبرنگاران زن، بازگردانیدن مجدد خبرنگاران متضرر، کاهش خشونت علیه خبرنگاران زن از جمله اهداف این نهاد عنوان نموده ، خاطر نشان کرد: "خانم ها بدون همکاری مردان نمی توانند رشد کنند و مردان باید در زمینه ارتقای ظرفیت بانوان با ما همکار باشند."

رییس بنیاد حمایت از خبرنگاران زن  خواستار احترام و پایمال نکردن حقوق زن در کشور شده ، تصریح نمود: مردان نباید زنان را وادار به ترک وظیفه و فرار آنان از عرصه خدمت به وطن کنند.

فریده نیکزاد افزود، طی دو سال گذشته زمینه کار برای بانوان خبرنگار بسیار مشکل شده بود و ناامنی ها روزانه در کشور بیش از همه خبرنگاران و به خصوص خبرنگاران زن را متضرر نموده است.

 نیکزاد با اشاره به شدت یافتن نا امنی در سال های اخیراظهار داشت، به سبب همین بد امنی ها حدود 50 درصد حضور خانم ها نسبت به سال های گذشته در رسانه کاهش یافته است.

رضا معینی مسوول دفتر افغانستان از سازمان گزارشگران بدون مرز نیز با ابراز حمایت از این نهاد (خبرنگاران زن) اضافه کرد :حمایت از خبرنگاران زن به معنای دفاع از آزادی ،اطلاع رسانی و آزادی بیان نیست بلکه ارج گذاری به شغل نیک ژورنالیستی می باشد.

مسوول دفتر افغانستان از سازمان گزارشگران بدون مرز با بیان این که افغانستان یکی از آزاد ترین کشورها در منطقه در بخش اطلاع رسانی بوده ، خاطر نشان کرد :حمایت و حفاظت از خبرنگاران زن ، آموزش آنان و دفاع از آزادی اطلاع رسانی در افغانستان ازجمله  اهداف اساسی سازمان گزارشگران بدون مرز می باشد.

معینی با انتقاد از دولت مبنی بر روند رو به رشد خشونت علیه خبرنگاران در کشور ، تصریح کرد: خشونت علیه خبرنگاران یکی از مشکلات و چالش های عمده بر سر راه آزادی بیان بخصوص جامعه ی روزنامه نگاری خانم در افغانستان است . با همه ای این اوصاف او اظهار داشت : این سازمان با حمایت از نهاد حمایتی خبرنگاران زن می کوشد تا خشونت ها و تهدیدات برعلیه جامعه خبرنگاری درافغانستان را به حداقل برساند.

اولین نهاد حمایت از خبرنگاران زن در کابل افتتاح شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد