خبرنگاران-صدای-مردم-افغانستان-می-باشند

رئیس اجراییه کشور می گوید :حکومت در بسیاری از موارد از گزارش‌های خبرنگاران در امر مبارزه با فساد اداری و رفع خلا های امنیتی استفاده کرده است.

دکتور عبدالله عبدالله که روز گذشته (29 حوت) در ویژه برنامهٔ گرامی‌داشت از روز خبرنگار سخن می گفت، اظهار داشت:  رسانه‌ها و خبرنگاران یکی از اهداف گروه‌های‌ تروریستی‌اند، زیرا دهشت‌افگنان به اهمیت و نقش کار رسانه‌یی واقف می‌باشند.

رییس اجراییه کشور ضمن تبریکی این روز به تمام خبرنگاران کشور و اصحاب رسانه‌ها گفت: کسانی‌که در حوزه اطلاع‌رسانی کار مسلکی و هدفمندانه می‌کنند، نتایج مثبت آن در روند زندگی مردم عملاً قابل لمس می‌باشد.

او افزود که هرچند دستاوردهای امروز با گذشته قابل مقایسه نیست و گام‌هایی در عرصهٔ قوانین و حق دسترسی به اطلاعات برداشته شده؛ اما کافی نمی‌باشد.

رییس اجراییه کشور تأکید کرد که براساس آمار مرکز خبرنگاران افغانستان میزان خشونت‌ها علیه آنان کاهش یافته؛ اما هنوزهم مسایل و پرونده‌های خبرنگاران وجود دارند که پیگیری و رسیده‌گی نشده‌ است.

دکتور عبدالله از مرکز خبرنگاران افغانستان و سایر نهادهای مدافع رسانه‌ها خواست که یک گزارش دقیق را در مورد مشکلات و چالش‌های خبرنگاران تهیه کنند تا حکومت به آن رسیدگی نماید.

همچنان او اطمینان داد که برای ایجاد صندوق حمایت از خبرنگاران اقدام صورت می‌گیرد.

در ادامه رییس اجراییه کشور تصریح کرد که فرهنگ معافیت به هیچ صورت قابل قبول نیست و حکومت با متخلفان و ناقضان قانون برخورد جدی می‌کند.

دکتور عبدالله عبدالله در بخش دیگر از صحبت‌هایش به اهمیت گزارش‌های تحقیقی پرداخت و گفت که اهمیت این گزارش‌ها وابسته به دقت و صحت اطلاعات است تا از اتهامات جلوگیری شده و اعتبار این کار در میان افکار عمومی و حکومت محفوظ بماند.

رییس اجراییه کشور خطاب به خبرنگاران ابراز کرد که مردم و حکومت وحدت ملی ارزش و اهمیت کار رسانه‌یی را می‌دانند؛ زیرا خبرنگاران علی‌رغم موانع کاری صدای مردم افغانستان را فریاد می‌زنند.

دکتور عبدالله عبدالله در پاسخ به گزارش سالانهٔ مرکز خبرنگاران افغانستان وعده سپرد که مسایل مطرح شده را در جلسات کابینه، شورای امنیت و شورای وزیران به بحث و بررسی می‌گیرد.

او به تمام نهادهای دولتی دستور داد که با خبرنگاران و رسانه‌ها همکاری نزدیک داشته باشند.

رییس اجراییه حکومت وحدت ملی بر اساس پیشنهاد مرکز خبرنگاران افغانستان اطمینان داد که برای تداوی دو تن از خبرنگاران که به مرض ناعلاج گرفتار شدند، همکاری همه‌جانبه کرده و آنها را برای درمان به بیرون از کشور می‌فرستد.

در اخیر دکتور عبدالله عبدالله رییس اجراییه حکومت وحدت ملی برای خبرنگار سال و ده تن از خبرنگاران برتر از سراسر کشور تقدیرنامه اهدا کرد.

این برنامه از سوی مرکز خبرنگاران افغانستان به منظور گرامی‌داشت از روز خبرنگار به ویژه انتخابات خبرنگار سال و ده تن از خبرنگاران برتر برگزار شده بود.

خبرنگاران صدای مردم افغانستان می باشند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد