ایجاد-اپلیکشین-شهر-من-برای-ارائه-خدمات-شهری

معینیت شهرداری‌های اداره مستقل ارگان‌های محل با همکاری ریاست عمومی حکومت‌داری شهری، اپلیکیشن شهر من( my city mobile application) را به منظور دسترسی آسان شهروندان به معلومات و کاهش فاصله میان مردم و شهرداری‌ها ایجاد کرده اند.

به گزارش افغان نیوز: داکتر صبغت الله، معین شهرداری‌های اداره مستقل ارگان‌های محل، امروز( سه‌شنبه، ۱۹ حوت) در مراسم گشایش "اپلیکشن شهر من" گفت که رشد جمعیت شهری در افغانستان رو به افزایش بوده و ارائه خدمات  برای شهروندان بدون تکنالوژی نا ممکن است.

آقای صبغت الله افزود که اپلیکشن "شهر من" شهرداری‌های ننگرهار، هرات، بلخ و قندهار را که این اپلیکشن برای آنها ساخته شده، در ارائه خدمات معیاری به شهروندان کمک کرده و  پاسخگویی و شفافیت را به وجود می‌آورد. او تاکید کرد که با استفاده از این اپلیکشین عواید شهرداری‌ها افزایش یافته و شفافیت در جمع آوری عواید نیز تامین می‌شود.

یلدا اکبری، رییس برنامه‌های ریاست حکومت‌داری شهری اداره مستقل ارگان‌های محل گفت که هم‌اکنون عصر فن‌آوری‌ها و حکومت‌داری الکترونیکی است. بنابراین، فاصله میان مردم و حکومت از میان برداشته شده و ارائه خدمات سریع و معیاری در چنین عصری یک نیازی اساسی است.

خانم اکبری افزود که اپلیکشین "شهر من" در مدت هشت ماه برای چهار ولایت کشور طراحی و ایجاد شده و اگر حمایت‌های مالی از سوی اداره ارگان‌های محل و شهرداری‌ها وجود داشته باشد، این اپلیکشین در ۳۴ ولایت گسترش خواهد یافت. زیرا یکی از مشکلات کنونی فاصله میان شهرداری‌ها و مردم است که ارائه خدمات مورد نیاز را آسیب رسانده است.

جواد علیزاده، کارشناس ویب و سازنده اپلیکیشن" شهر من" گفت که این آپلیکشین از بخش‌های مختلف چون ارائه خدمات عامه، سیاحت، اخبار و معلومات، اسناد تقنینی_ اداری و اقلیم و محیط زیست ساخته شده که شهروندان می‌توانند به گونه فوری معلومات مورد نیاز خود در بخش‌های مختلف از شهرداری‌ها بدست آودند.

آقای علیزاده افزود که شهروندان می‌توانند شکایت‌‌شان را از شهرداری‌ها نیز از طریق این اپلیکشین ثبت و پاسخ‌شان را دریافت نمایند. بنابراین، اپلیکشین" شهر من" به هدف سهولت شهروندان و طی مراحل اسناد صنفی و تصفیه حساب‌ کتابچه‌های صفایی شان ایجاد شده است.

اپلیکشین" شهر من" در حالی برای ارائه خدمات بهتر و معیاری از سوی شهرداری‌های چهار ولایت ایجاد شده که شکایت‌های زیادی از کم‌کاری و فساد در شهرداری‌های کشور وجود دارد و در این اواخیر شهرداری‌ کابل و هرات متهم به فسادی و حیف و میل بودجه کرونا شده اند.

ایجاد اپلیکشین" شهر من" برای ارائه خدمات شهری

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد