ایجاد-ترمینل-های-معیاری-در-هشت-زون-کشور

وزارت ترانسپورت به منظور معیاری سازی سیستم حمل و نقل در پی ایجاد ترمینل های معیاری در هشت زون کشور می باشد.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: حکمت الله قوانج، سخنگوی وزارت ترانسپورت و هوانوردی، روز چهارشنبه( ۲ جوزا) در یک کنفرانس خبری در کابل گفت: وزارت ترانسپورت برای حل مشکلات ترانسپورتی در ۸ زون کشور ترمینل های جدید می سازد و تسهیلات لازم عرضه می کند.

وی افزود؛ با ایجاد ترمینل های جدید مشکلات ترانسپورتی در کشور برطرف میگردد و از طرف دیگرعواید ترانسپورتی به گونه درست جمع آوری خواهد شد.

سخنگوی وزارت ترانسپورت بیان داشت: قرار است کار احداث تیر پارک ها نیز در مسیر شاهراه ها، بنادر سرحدی و ولایات آغاز گردد که با ساخت تیرپارک ها براساس کنوانسیون حمل ونقل بین المللی جاده ای(TIR)، تسهیلات لازم در زمینه انتقال  اموال صادراتی کشورهای عضو (TIR) که افغانستان نیز عضو آن است، فراهم می گردد."

آقای قوانج در رابطه به ترانسپورت شهری گفت: کشور هندوستان به وزارت ترانسپوتر ۱۶ کانتینر وسایل موترهای ملی بس وعده داده است که تاکنون ۸ کانتینر آن از طریق بندر چابهار به کابل رسیده است.

سخنگوی وزارت ترانسپورت افزود؛ با آمدن وسایل ملی بس از کشور هندوستان ترمیم ۳۵۰ ملی بس در روزهای آینده شروع میگردد و در روند انتقال مسافرین درسطح پایتخت تاثیر مثبت ایجاد خواهد شد.

وی همچنان گفت، براساس قانون جدید ترانسپورت، زمینه  برای سرمایه گذاری ها در بخش ترانسپورت فراهم می گردد، عواید ترانسپورتی به گونه برقی جمع آوری خواهد شد، جلو فساد اداری گرفته شده وشفافیت لازم تضمین می گردد.

در همین حال، حاجی پادشاه کاکر آگاه اقتصادی میگوید: وزارت ترانسپورت باید مسیر جاده ها را تحت کنترول داشته باشد، زیرا رانندگان شرکت های ترانسپورتی در بین شان رقابت منفی دارند و سرعت بیش از حد آنان سبب تصادف موترها و تلفات  شهروندان می گردد.

وی افزود؛ مسوولان شرکت های ترانسپورتی باید رانندگان چرسی و معتاد به مواد مخدر را نگذارند که رانندگی کنند.

ایجاد ترمینل های معیاری در هشت زون کشور

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد