ایجاد-صندوق-ویژه-امانتی-سازمان-ملل-برای-کمک-به-مردم-افغانستان

سازمان ملل متحد اعلام کرده است که صندوق امانتی ویژه را برای ارسال پول به خانواده‌ها در افغانستان ایجاد کرده تا آنان بتوانند زمستان را سپری نمایند.

به گزارش افغان نیوز؛ رویترز گزارش داده است که سازمان ملل متحد روز گذشته( پنج‌شنبه، 29 میزان) اعلام کرده است؛ به علت این که کمک به افغان‌ها پس از تسلط طالبان مسدود شده، صندوق امانتی را ایجاد کرده تا از این طریق نیازهای فوری نقد را به طور مستقیم از اهدا کنندگان به افغان‌ها برساند.

سازمان ملل متحد گفته است که هدف از ایجاد این صندوق امانتی تزریق نقدینگی به خانواده‌های افغان است تا به آنان کمک کند که زمستان امسال را پشت سر بگذرانند؛ زیرا اقتصاد افغانستان فروپاشیده است.

آخیم اشتاینر، یکی از مقام‌های برنامه توسعه سازمان ملل متحد(UNDP) در نشست خبری گفته است که آلمان به عنوان نخستین کشور مشارکت کنند در این صندوق است. به گفته او آلمان متعهد به پرداخت مبلغ 50 میلیون یورو به این صندوق شده است.

اشتاینر گفته ‌است: «ما باید در این زمینه اقدام کنیم، ما باید اقتصاد مردم افغانستان را با ثبات ساخته و علاوه بر آن جان افراد را نجات دهیم، چرا که در غیر این صورت طی زمستان پیش رو با سناریویی مواجهیم که بطور ساده میلیون‌ها افغان قادر به ماندن در سرزمین و خانه و کاشانه خود نخواهند بود تا زنده بمانند، درک این مفاهیم چندان دشوار نیست».

این در حالی است که پیش از این صندوق بین‌المللی پول در گزارشی از کاهش اقتصادی 30 درصدی افغانستان هشدار داده و گفته بود که با افزایش فقر و بیکاری در این کشور بحران مهاجرت افغان‌ها به کشورهای همسایه، ترکیه و اروپا افزایش خواهد یافت.

ایجاد صندوق ویژه امانتی سازمان ملل برای کمک به مردم افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد