ایجاد-کارخانه-فرایند-شیر-در-کابل

مسوولان در وزارت زراعت می گویند که طرح ساخت کارخانه فرایند شیر را با هزینه ۲۴۰ میلیون افغانی در کابل راه اندازی می نمایند.

به گزارش افغان نیوز:اکبر رستمی، سخنگوی وزارت زراعت و مالداری در تماس تلفنی به خبرنگار افغان نیوز گفت که قرار است کارخانه فرایند شیر از سوی وزارت زراعت با همکاری سکتورهای خصوصی طی سال جاری آغاز به فعالیت نماید.

اکبر رستمی سخنگوی این وزارت در رابطه به این موضوع می گوید که طرح ایجاد این کارخانه از سوی وزارت زراعت پیشنهاد شده و مورد تایید ریس جمهور نیز قرار گرفته است.

وی همچنان تاکید کرد که با ساخت این کارخانه می توان بسیاری از مشکلات اقتصاد از جمله بیکاری را کاهش داد و همچنان از واردات لبنیات کم کیفیت خارجی نیز جلوگیری خواهد شد.

رستمی با بیان این که 30 تا40 درصد بودجه این کارخانه از سوی این وزارت پرداخت می شود، افزود که بخشی از هزینه این کارخانه به اعلام می رود و هرسرمایه گذاری که بخواهد می تواند در این بخش سرمایه گذاری نماید.

قابل ذکر است که در گذشته افغانستان یکی از بزرگترین صادر کنندگان محصولات کشاورزی بوده ولی در 3 دهه اخیر به دلیل جنگ زیر ساخت‌های آن نابود شده، کشاورزی محدود و به رشد اقتصادی صدمه اساسی زده است.

اما نکته مهم و خوشایند این است که علی رغم تمام مشکلات و محدودیت‌ها ساختار کشاورزی از استعداد فراوانی برای رشد و توسعه برخوردار است و هم اکنون می‌تواند موتور محرک اقتصاد افغانستان باشد.

ایجاد کارخانه فرایند شیر در کابل

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد