بازپس‌گیری-بیش-از-۵۸۹-هزار-جریب-زمین-دولتی-از-نزد-غاصبان

مسوولان کمیسیون جلوگیری از غصب و استرداد زمین‌های دولتی می‌گویند که این کمیسیون از آغاز کار تاکنون بیش‌از ۵۸۹ هزار جریب زمین غصب‌شده را از نزد غاصبان بازپس گرفته و در بانک زمین به‌ثبت رسانده‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ احسان‌الله وثیق، سکرتر کمیسیون جلوگیری از غصب و استرداد زمین‌های دولتی و رییس عمومی قضایای دولت امروز (پنج‌شنبه، ۵ اسد) در برنامه حساب‌دهی دولت به ملت گفت که در سراسر کشور ۷ میلیون و ۹۴۹ هزارو ۷۲۱ جریب زمین از سوی این کمیسیون بررسی شده است. 

وثیق افزود که از این جمله ۷ میلیون و ۵۵۱ هزارو ۳۴۳ جریب زمین از سوی این کمیسیون تشخیص و تثبیت گردیده است که  ۵۸۹ هزار و ۴۹۹ جریب زمین غصب شده از نزد غاصبان بازپس‌گیری شده است. 

او بیان داشت که در آینده نزدیک اسامی افراد که زمین‌های دولتی را غصب کرده‌اند، همگانی خواهد شد.

سکرتر کمیسیون جلوگیری از غصب زمین‌های دولتی و رییس عمومی قضایای دولت در این نشست گفت که مسئله غصب زمین "عینو مینه" در ولایت قندهار به دادگاه اختصاصی سپرده شده تا تصمیم نهایی را این نهاد اتخاذ نماید. 

وثیق افزود که در آینده نزدیک پروژه کابل جدید افتتاح خواهد شد و این پروژه برای مردم افغانستان یک پروژه حیاتی خواهد بود.

او افزود که در شهر کابل در مجموع ۴۱ هزراو ۹۷۲ جریب زمین غصب شده در مناطق مختلف از جمله تپه‌نادرخان، دشت بوت‌خاک، نواحی بیستم، بیست‌و یکم، هفدهم، ساحه چهل دختران و  ده‌کیپک از سوی این کمیسیون ثبیت و پرونده‌های آن جهت تطبیق و بازپس‌گیری به مراجع ذیربط فرستاده شده است. 

 

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

 

 

بازپس‌گیری بیش از ۵۸۹ هزار جریب زمین دولتی از نزد غاصبان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد