بازگشت-سرمایه‌گذاران-افغان-و-امید-به-آینده-

برخی تاجران ملی پس از اطمینانیه امارت اسلامی طالبان دوباره به افغانستان برگشته و قرار است در بخش‌های مختلف سرمایه گذاری کنند.

به گزارش افغان نیوز؛ داکتر عمر جمال، تاجر ملی کشور که امروز پنج‌شنبه( 20، عقرب) از دبی به افغانستان آمده، به رسانه ها گفت: تمام سرمایه گذاران باید دوباره به کشور برگردند و در داخل افغانستان شان سرمایه گذاری کنند.

آقای جمال بیان کرد که پیش از این، سرمایه‌گذاران امنیت جانی و مالی نداشتند، از این‌رو سرمایه‌های شان را به بیرون از کشور منتقل کرده بودند.

وی افزود؛ اکنون امنیت جانی و مالی تاجران در داخل کشور برقرار شده و باید همه تاجران دوباره برگردند و شرایط اشتغال‌زایی را برای شهروندان مساعد کنند.

جمال با ابراز خرسندی گفت: اگر تمام تاجران به کشور سرمایه گذاری کنند، میزان فقر و تنگدستی رفع خواهد شد. وی قرار است در بخش مواد شوینده در کابل و ولایت سرمایه گذاری کند.

در همین حال، شاه محمد شهاب، تاجر ملی که سایر سرمایه گذاران را در داخل کشور همراهی می‌کند گفت: مسوولان امارت اسلامی تلاش دارند زمینه سرمایه گذاری را برای تاجران ملی کشور فراهم کنند.

وی تصریح کرد، مشکلات صنعت کاران در شرایط کنونی ایجاب می‌کند تا تمام تاجران ملی برگردند و در کشور شان سرمایه گذاری کنند.

از سوی هم، محمد نعیم تاجر ملی، گفت که اکنون شرایط برای سرمایه گذاران مساعد شده، همه تاجران ملی باید دو باره به کشور شان برگردند و سرمایه گذاری کنند تا میزان فقر و تنگدستی در کشور کاهش یابد.

با این حال، چند روز پیش نیز برخی از تاجران ملی به خاطری سرمایه گذاری دوباره به کشور برگشتند و قرار است در بخش دوایی در داخل افغانستان سرمایه گذاری کنند.

این درحالی است که مسوولان امنیتی امارت اسلامی نسبت به تامین امنیت جانی و مالی سرمایه گذاران اطمینان داده و گفته اند که کار روی طرح امنیتی پارک‌های صنعتی جریان دارد و به زودی تطبیق خواهد شد.

بازگشت سرمایه‌گذاران افغان و امید به آینده!

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد