باشندگان-غور-خواهان-تغییر-واحد-اداری-این-ولایت-شدند

شماری از باشندگان ولسوالی لعل و سرجنگل ولایت غوردر دیدار با معاون رئیس جمهور، خواستار ایجاد یک واحد اداری جدید در منطقه سرجنگل گردیدند.

به گزارش افغان نیوز: جمعی از بزرگان، متنفذین، جوانان و فرهنگیان ولسوالی لعل و سرجنگل ولایت غور، با استاد سرور دانش با معاون دوم رییس جمهور دیدار نموده و خواسته ها و مطالبات شان را از حکومت، در میان گذاشتند.

دیدار کنندگان مشکلات عدم توسعه معارف، عدم اعمار راه های مواصلاتی، فساد اداری و مشکلات امنیتیِ که از جانب ولسوالی های همجوار ولسوالی لعل و سرجنگل را تهدید می کنند، به صورت مشخص ایجاد یک واحد اداری مستقل دیگر را نیز از حکومت مطالبه کردند.

دیدار کنندگان افزودند که طرح ایجاد یک ولسوالی مستقل در منطقه سرجنگل در طول زمان های متمادی از جانب مردم منطقه مطرح بوده که تا هنوز این خواست شهروندی مردم تحقق نیافته است. به گفته ی دیدارکنندگان، منطقه سرجنگل هم از لحاظ نفوس و هم از لحاظ وسعت جغرافیایی نیازمند یک واحد اداری مستقل می باشد.

معاون رییس جمهور ضمن ابراز قدردانی از توجه دیدارکنندگان برمطالبات شهروندان مردم منطقه، تأکید کرد که تعدیل واحد های اداری در مناطق محروم مناطق مرکزی یکی از خواست های تاریخی این مردم می باشد و حکومت وحدت ملی مصمم است که عدالت اداری را در این مناطق تطبیق نماید.

معاون رییس جمهور طرح جامع امنیتی واداری مناطق مرکزی را در راستای مسؤلیت های اساسی دولت عنوان کرد و گفت که با همکاری و هماهنگی میان مردم و اراده حکومت وحدت ملی مبنی بر تعدیل واحد های اداری مناطق مرکزی، در آینده شاهد تطبیق برنامه های انکشافی و خدماتی بیشتر در این مناطق خواهیم بود.

باشندگان غور خواهان تغییر واحد اداری این ولایت شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد