در-تمام-ولایات-برای-خبرنگاران-خانه-های-امن-ایجاد-شود

کمیته مصئونیت خبرنگاران پس از حمله بر ساختمان رادیو-تلویزیون ملی ننگرهار، برای تامین امنیت کارمندان رسانه یی خواستار خانه های امن برای خبرنگاران در ولایات شد.

به گزارش افغان نیوز: صدیق الله توحیدی مشاور رسانه یی کمیته مصئونیت خبرنگاران امروز پنج شنبه (28ثور) در کابل بیان کرد که حملات بر رسانه ها افزایش یافته است.

وی افزود که حکومت در راستای پیشگیری از حملات تروریستی ناکام بوده و علت اصلی این کار نبود برنامه و کم کاری مسئولین امینتی است.

آقای توحیدی علاوه کرد که حمله تروریستی که بر ساختمان رادیو-تلویزیون ملی ننگرهار انجام شد، پیش از این چندین بار اینگونه حملات در سایر نهاد ها انجام شده بود و باید نهاد های امنیتی ازحملات گذشته تجربه کسب کرده و ازهمچون واقعات جلوگیری می کرد.

مسئول دادخواهی کمیته مصئونیت خبرنگاران گفت که در جریان حمله تروریستی روز گذشته در ننگرهار، ساختمان و وسایل رادیو-تلویزیون ملی ننگرهار آسیب جدی دیده است.

وی گفت که باید دولت در این عرصه توجه جدی نماید تا در زمان اندک دوباره این رسانه به فعالیت خویش آغاز نماید.

اما به گفته آقای توحیدی، کارمندان این رسانه آسیب فزیکی ندیده و از لحاظ روانی متضرر شده اند که این کمیته در روز های آینده برنامه روان درمانی را برای آنها دایر خواهد کرد.

این نماینده کمیته مصئونیت خبرنگاران گفت که این کمیته در کابل خانه امن برای خبرنگاران دارد، اما این خانه ها باید در تمام ولایات برای حفاظت از خبرنگاران ایجاد شود، تا از چنین حملاتی در امان باشد.

وی همچنان علاوه کرد که باید تمام رسانه ها برای حفاظت از جان کارمندان شان در داخل ساختمان رسانه یی شان دست به ایجاد یک خانه امن بزنند تا در مواقع اضطراری از آن استفاده شود.

در تمام ولایات برای خبرنگاران خانه های امن ایجاد شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد