باید-برای-حاجیان-خدمات-بهتر-با-قمیت-کمتر-فراهم-شود

رئیس جمهورغنی در پذیرایی از آخرین کاروان حجاج افغانستان در میدان هوایی حامد کرزی بیان کرد؛ باید برای حجاج که عازم بیت الله شریف می شوند، خدمات و سهولت های بهتر با قیمت ارزان فراهم گردد.

به گزارش افغان خبر: دو ماه قبل اولین کاروان حجاج از افغانستان راهی حج شدند که امروز با برگشت آخرین کاروان، این پروسه به موفقیت به اتمام رسید.

فیض محمد عثمانی وزیر ارشاد حج و اوقاف: در مراسمی که برای خوش آمدگویی از حاجیان کشور در کابل روز شنبه (24میزان) برگزار شد گفت امسال بعلاوه خدمات و سهولت های لازم به حجاج، نسبت به سالهای گذشته سه میلیون دالر در این روند صرفه جویی شده است.

فیض محمد عثمانی گفت که برای این روند پنج ماه تحت نظارت رئیس جمهور کار صورت گرفت.

در سال جاری محل بود و باش حجاج افغانستان به حرم شریف نزدیک بود و حجاج می توانستند به سهولت رفت و آمد کنند و غذا و ترانسپورت حجاج نیز نسبت به گذشته بهتر و منظم بود.  

وزیر حج و اوقاف گفت که امسال تلفات حجاج افغان نیز بسیار اندک بود، تنها ده تن آنان وفات شدند و همچنان در زمان حج چهار طفل به دنیا آمد، به همین ترتیب سیستم معلمان حجاج بسیار منظم بود و تمام حاجیان از آن رضایت داشتند.

وی افزود: با وجود آن یک سلسله مشکلات موجود بود، اما تلاش خواهیم کرد که بعلاوۀ حل مشکلات، این پروسه را بیشتر ارزان و آسان بسازیم.

ظاهرا کسانی که در سال جاری به سفر حج رفتند از روند زیارت و ارایه خدمات راضی هستند.

رئیس جمهور غنی در این مراسم گفت: "خوشحالی که در چهره های شما به مشاهده میرسد، در حقیقت خرسندی تمام ملت افغانستان بخصوص علما و اراکین دولتی است و این خرسندی را بیشتر از همه یک حاجی احساس می تواند زیرا آنها در بیت الله شریف مساوات میان انسان ها را به چشمان خویش مشاهده کرده اند".

رئیس جمهور غنی گفت: از اینکه شما از کارکرد های وزیر حج و اوقاف و سایر مسئولین خرسند هستید، من اطمینان میدهم که از آنان قدردانی خواهد شد.

رئیس جمهور همچنان افزود: هر مسئول دولتی که خدمات خوب عرضه می کند و مردم از آنها رضایت داشته باشند، برای من قابل قدر است.

باید برای حاجیان خدمات بهتر با قمیت کمتر فراهم شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد