عربستان-سالانه-بورسیه-تحصیلی-به-افغانستان-میدهد

در سفر داکتر عبدالله عبدالله به عربستان سعودی، آن کشور متعهد شده که سالانه ۴۰۰ بورسیه تحصیلی را برای دانشجویان افغان در نظر بگیرد.

به گزارش افغان خبر: داکتر عبدالله عبدالله، رییس اجرائیه کشور با دکتور احمد عیسی، وزیر تعلیم و تربیه آن کشور دیدار و در عرصه آموزش و پرورش، فرصت ها و چالش های موجود در این راستا، بحث و گفتگو کرد.

داکتر عبدالله در این ملاقات، بزرگترین نیاز و ضرورت برای افغانستان در عرصه تعلیم و تربیه را، مساعد نمودن زمینه های تحصیلی عنوان نمود و از آن کشور خواست که افغانستان را با دادن بورسیه های تحصیلی، یاری نماید.

آقای عبدالله افزود بر اساس علاقمندی و نیازمندی ‌که مردم افغانستان به آموزش و تحصیل دارند، ایجاب می نماید که دولت سعودی، یک اتشۀ تعلیمی در سفارت خویش در کابل ایجاد نماید.

رییس اجرائیه همچنان به مقام های سعودی پیشنهاد نمود که همکاری ها در عرصه آموزش و ارتقای ظرفیت استادان را بیشتر ساخته و در عین حال، روابط علمی میان دانشگاه های دو کشور را افزایش دهد.

وی در همین حال گفت که اعطای بورسیه از جانب عربستان سعودی برای دانشجویان افغان، به دلیل دشوار بودن مراحل اداری به تعویق افتاده و اکنون زمانِ آن است که سهولت های لازم برای واجدین شرایط مساعد شود و مراحل اداری آسان گردد.

دکتور احمد عیسی وزیر تعلیم و تربیه عربستان سعودی، نیز در این دیدار افزود که کشورش آماده است سالانه 400 بورسیه تحصیلی را به افغانستان اهدا کند.

وی افزود که حکومت عربستان، به منظور ایجاد هماهنگی و همکاری های بیشتر با افغانستان، شخصی را به عنوان مسوول بخش تعلیمی سفارت سعودی درکابل، تعین می‌کند.

وزیر تعلیم و تربیه عربستان در مورد سایر مسایل مطرح شده نیز آمادگی همکاری با افغانستاتن نشان داد و گفت که کشورش در این عرصه ها افغانستان را یاری میکند.

عربستان سالانه 400 بورسیه تحصیلی به افغانستان میدهد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد