برادر-افغانستان-در-حال-پیشرفت-اقتصادی-است

مقام‌های حکومت سرپرست در نشست شورای عالی اقتصادی، کمیته ثبات مالی و مجوز سهام‌داران بانک‌ها می‌گویند که افغانستان در حال پیشرفت اقتصادی است.

به گزارش افغان نیوز؛ عبدالغنی برادر، معاون اقتصادی ریاست‌الوزرا امروز ( یک‌شنبه، ۲۲ دلو) در نشست رهبری شورای  اقتصادی، کمیته ثبات مالی و سهام‌داران بانک‌های مجوز در کابل گفت که بخش بانکی نقش ویژه‌ای در بازسازی و توسعه کشور دارد و پیشرفت‌های چشم‌گیری در بخش بانکی حاصل شده است. 

آقای برادر افزود که افغانستان بعداز تغییر نظام سیاسی در کشور در حال پیشرفت اقتصادی است و این را جهان هم پذیرفته است. 

او با بیان این که تاهنوز چندین بانک در کشور مشکل نقدینگی دارند افزود که این مشکلات به زودترین فرصت حل خواهد شد و از سهام‌داران بانکی خواست که به ‎افغانستان برگردند و در آبادی کشور سهیم شوند. 

معاون اقتصادی ریاست‌الوزرا در این نشست تاکید کرد که امارت اسلامی برنامه‌های بلندمدتی برای رفع مشکلات اقتصادی شهروندان کشور دارد و حکومت سرپرست در تلاش است تا مشکلات مردم را به زودترین فرصت حل نماید. 

هدایت الله بدری، سرپرست بانک مرکزی در این نشست گفت که بعداز تغییر نظام سیاسی در کشور این بانک توانسته است که امور بانکداری کشور را به‌گونه بهتر مدیریت نماید. 

آقای بدری افزود که در دو ونیم سال گذشته هیچ مشکلی در بخش بانکداری به وجود نیامده بلکه؛ پیشرفت‌های چشم‌گیری در سکتور بانکی نیز حاصل شده است. 

او بیان داشت که بانک مرکزی با اجرای سیاست‌های معقول پولی در کشور، ارزش پول افغانی به‌گونه بهتر حفظ شده و در حال حاضر وضعیت سکتور بانکی کشور در حال توسعه و پیشرفت می‌باشد. 

مسوولان بانک مرکزی در این نشست می‌گویند که ایجاد بانکداری اسلامی در کشور یک نیاز جدی است و این بانک در تلاش است تا تدریج تمام سکتور مالی و بانکی افغانستان را به اصول اسلامی و شرعی تنظیم نماید.

برادر: افغانستان در حال پیشرفت اقتصادی است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد