برای-امنیت-خبرنگاران،-نیروی-خاص-تشکیل-شود

دیدبان حمایت از رسانه های ازاد افغانستان کشته شدن دو کارمند رسانه‌یی در انفجار اخیر در شهر کابل را محکوم نموده خواستار تشکیل نیروی خاص برای امنیت خبرنگاران گردیده است.

به گزارش افغان خبر:  در حملات انتحاری روز (سه شنبه ۲۱ جدی) در کابل که منجر به از بین رفتن ده ها نفر و زخمی شدن بیش از صد تن گردید، دو کارمند رسانه یی مربوط به تلویزیون ولسی جرگه ( نورالله و خانم فریده) شهید شدند و طاهر پیمان خبرنگار هفته نامۀ خرد زخمی گردید.

نهاد نی با نشر اعلامیه‌ی گفته از یک طرف که نگران تشدید نا امنی ها در کل کشور هستیم، نگران جان خبرنگاران و کارمندان رسانه یی نیز میباشیم.

در این اعلامیه از مسؤلان رسانه ها خواسته شده تا در زمینۀ حفظ امنیت جانی کارمندان شان از هیچ نوع تلاش دریغ نورزند. مسؤلان رسانه های افغانستان باید تدابیر ایمینی را در زمان ورود و خروج کارمندان شان را در نظر بگیرند.

نی افزوده :"ما از نهاد های امنیتی کشور می خواهیم تا در زمینۀ عملی شدن درخواست جامعۀ خبرنگاری مبنی بر ایجاد نیروی ویژه برای حفاظت جانی کارمندان رسانه یی در مناطق نا امن و هنگام حملات تروریستی هر چه عاجل تر اقدام نمایند".

همچنان از حکومت وحدت ملی خواسته شده تا در جریان گفتگو ها با هر گروه تروریستی به ویژه گروه طالبان مسئلۀ به محکمه کشاندن ناقضین حقوق بشر در میان این گروه ها را به عنوان پیش شرط اصلی گفتگو ها در نظر بگیرند.

قابل ذکر است که در یک رشته حملات تروریستی در کابل، قندهار و هلمند؛ بیشتر از ۵۰ تن کشته و حدود ۲۰۰ تن دیگر زخمی شدند، در میان کشته شده ها دیپلمات های امارات متحدۀ عربی نیز شامل می باشند.

برای امنیت خبرنگاران، نیروی خاص تشکیل شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد