دایکندی؛-نماد-محرومیت-و-وعده-های-بی-عمل-حکومت

مردم دایکندی در دیدار با دکتورعبدالله عبدالله بیان داشتند که حکومت پیشین هیچ توجهی در عرصه انکشاف این ولایت نکرده، باشندگان آن در نبود خدمات و امکانات اولیه زندگی شان را سپری میکنند.

به گزارش افغان خبر: دکتور عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه کشور، با معصومه مرادی والی ولایت دایکندی، نمایندگان شورای ملی ، شورای ولایتی و فعالان جامعه مدنی این ولایت دیدار کرد.

در این دیدار مشکلات ولایت دایکندی در بخش‌های مختلف به‌ویژه میدان هوایی، معارف، صحت، تجهیز نیروهای امنیتی، سرک، بازسازی، تقویت واحدهای اداری و انرژی برق به بحث و بررسی گرفته شد.

معصومه مرادی والی ولایت دایکندی در گزارش مختصر در باره وضعیت دایکندی گفت: حکومت محلی برای ارائه خدمات بهتر تلاش می‌ورزد اما حل مشکلات و رسیدگی به خواسته‌های مردم نیازمند همکاری حکومت مرکزی است که بیشتر باید توجه و همکاری صورت گیرد.

نمایندگان مردم دایکندی در شورای ملی از رئیس اجرائیه کشور خواسته‌اند: در باره امور انکشافی، مشکلات امنیتی در ولسوالی‌های سرحدی این ولایت، تقویت ولسوالی نومیش، افتتاح ولسوالی پاتو، آسفالت راه‌های مواصلاتی و گسترش میدان هوایی توجه جدی نماید به دلیل اینکه باشندگان این ولایت با مشکلات فراوان روبه‌رو هستند.

همچنان نمایندگان شورای ولایتی دایکندی در دیدار با رئیس اجرائیه کشور علاوه کردند: این ولایت به‌دلیل کم‌توجهی حکومت گذشته محروم مانده‌است اما مردم دایکندی از حکومت وحدت ملی انتظار دارند که در زمینه توسعه سرک گردن دیوال، احداث بندهای برق، ارائه خدمات صحی، پروژه‌های انکشافی و تعدیل واحدهای اداری توجه صورت گیرد.

رئیس اجرائیه کشور وعده سپرد: حکومت در حد توان و براساس امکانات موجود در باره حل مشکلات ولایت دایکندی در زمینه‌های مختلف توجه می‌کند، در باره پروژه‌های انکشافی و بازسازی سرک‌ّ‌ها به وزارت مالیه هدایت می‌دهد تا شامل بودجه ملی شود.

رئیس اجرائیه کشور در اخیر تاکید کرد: در باره مشکلات امنیتی، تجهیز نیروهای امنیتی در ولسوالی‌های سرحدی، گسترش میدان هوایی و احداث بندهای برق در ولایت دایکندی در جلسه شورای وزیران و کابینه بحث صورت می‌گیرد تا اقدامات لازم انجام شود.

دایکندی؛ نماد محرومیت و وعده های بی عمل حکومت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد