برای-بیش-از-دو-هزار-فامیل-بی-بضاعت-در-بامیان-مواد-سوخت-توزیع-شد

آمریت مهاجرین و عودت کنندگان ولایت بامیان با همکاری موسسه ادرا و برای بیش از دوهزار فامیل عودت کنندگان، بیجاشده ها و خانواده های بی بضاعت، مواد سوخت توزیع کرد.

به گزارش افغان نیوز: عزیزالله امنیار آمر مهاجرین و عودت کنندگان بامیان گفت که برای هر خانواده 300 کیلو ذغال سنگ توزیع شده است تا مردم غریب در فصل زمستان از سردی هوا از بین نرود. وی گفت که در طی 15 سال گذشته در ولایت بامیان بیش از 3500 فامیل بخاطر جنگ، خشک سالی و نبود فرصت های کاری بیجا شده اند و 8 هزار فامیل دیگر از ولایات همجوار و کشور های همسایه در این ولایت عودت کننده نموده اند.

وی گفت که این کمک ها تنها به خانواده های که در مرکز بامیان حضور داشتند توزیع شده است و بیش از 7 هزار فامیل دیگر که در ولسوالی های ولایت بامیان زندگی می کنند به کمک های اولیه و ضروری نیاز دارند.

بامیان یکی از ولایات سرد سیر و کوهستانی کشور می باشد که در شش ماه سال، هوای این ولایت زیر صفر و حتی تا منفی 30 درجه سانتی گیراد می رسد و اگر موسسات و حکومت با خانواده ها همکاری نکنند، شاید بعضی از افراد بخاطر سردی هوا، تلف می شوند.

خانواده های که مواد سوخت از سوی اداره مهاجرین دریافت نموده اند، خیلی خرسند اند و آنان می گویند که باید حکومت برای مردم زمینه های کار و فرصت های شغلی را فراهم نمایند.

گلثم سرپرست یکی از خانواده های عودت کننده که از کشور ایران آمده می گوید که در این ولایت کار نیست و آب و هوا هم خیلی سرد است و باید دولت به خانواده ها کمک نمایند، تا مردم غریب از سردی هوا تلف نشوند.

شماری از خانواده های فقیر و بی بضاعت در بامیان، با فقر شدید اقتصادی زندگی می کنند و حتی شماری از آنان نان شب و روز شان را ندارند.

گفتنی است که در حدود یک ماه پیش اداره مهاجرین با همکاری موسسه هبیتات برای 700 فامیل بی بضاعت، بیجا شده و عودت کننده، لباس های زمستانی و پول نقد توزیع نموده بودند.

برای بیش از دو هزار فامیل بی بضاعت در بامیان مواد سوخت توزیع شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد