برای-بیش-از-۸۶-هزار-دانشجو-زمینه-آموزش-مسلکی-فراهم-شد

مسوولان اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی می‌گویند که این اداره در یک سال گذشته، زمینه آموزش تخنیکی و مسلکی را به بیش‌از ۸۶ هزار دانشجو و دانش‌آموز فراهم کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ غلام حیدر شهامت، سرپرست اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی امروز (سه‌شنبه، ۱۷ اسد) در برنامه حساب‌دهی دولت به ملت گفت که این اداره در یک سال گذشته، زمینه آموزش تخنیکی و مسلکی را برای ۸۶ هزارو ۲۱۱ دانشجو و دانش‌آموز در سراسر کشور فراهم نموده است. 

شهامت افزود که افغانستان با کم‌بود افراد مسلکی و ماهر در عرصه‌های مختلف از جمله معادن و صنعت روبه‌رو است و آموزش افراد در این زمینه‌ها از مسوولیت‌های این اداره می‌باشد. 

او بیان داشت که این اداره روند جمع‌آوری افرادی را که در بخش‌های مختلف نوآوری داشته اند آغاز نموده و تاکنون ۱۵۰ نفر ثبت و راجستر این اداره شده‌ اند. 

سرپرست اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی تاکید کرد که در جریان یک سال گذشته این اداره زمینه اشتغال‌زایی برای ۱ هزارو ۳۰۰ نفر را در بخش‌های مختلف فراهم نموده است. 

شهامت می‌گوید که این اداره تاکنون هزاران دانشجوی ماهر و مسلکی را در ۱۱ بخش مختلف و ۷۳ رشته فارغ داده است. 

غلام سعید احساس، معاون اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی در این نشست گفت که این اداره در یک سال گذشته، ۴۴ کورس‌های کوتاه مدت را برای ۳ هزارو ۸۷۲ دانشجو برگزار نموده و دو مرکز استاد-شاگردی را در مرکز و ولایت‌های کشور ایجاد کرده است. 

احساس گفت که ۲۳ رشته آموزشی تعلیمات تخنیکی و مسلکی که عبارت از اند باغداری، اگرانومی، مالداری، الکترونیک تخنیک، ترمیم موتر، ساختمانی و بعضی رشته‌های دیگر را مطابق با نیازمندی‌های بازار کار در مرکز و ولایت‌های کشور فراهم نموده است. 

او بیان داشت که این اداره در سال گذشته مرکز نوآوری را در کابل ایجاد کرده تا افراد دارای استعداد، مخترخ و نوآوری را مورد حمایت مادی و معنوی قرار دهند. 

معاون اداره تعلیمات تخنیکی و مسلکی می‌گوید که این اداره پس از ایجاد مرکز نوآوری در مرکز تاکنون ۳۴ پروژه ثبت که یکی از این پروژه‌ها ساخت یک عراده موتر تیز رفتار می‌باشد که در سطح ملی و بین‌المللی معرفی شده است. 

 

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

 

 

برای بیش از ۸۶ هزار دانشجو زمینه آموزش مسلکی فراهم شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد