وزارت-معارف-معینیت-تربیه-معلم-در-حکومت-پیشین-خذف-شده-بود

وزارت معارف در مورد حذف مراکز تربیه معلم گفته است که معینیت تربیه معلم توسط حکومت پیشین از تشکیل وزارت معارف حذف شده بود.

به گزارش افغان نیوز؛ وزارت معارف روز گذشته (چهارشنبه، ۲۱ سرطان) با نشر اعلامییه در مور خذف مراکز تربیه معلم توضیحات داده و گفته است که معینیت تربیه معلم از جانب حکومت قبلی از تشکیل وزارت معارف حذف شده بود اما؛ ساختار ولایتی آن بدون برنامه در تشکیلات وزارت فعالیت داشت که سالانه صدها میلیون افغانی از این رهگذر هزینه اداری، حفظ و مراقبت زیربناهای برق و معاشات کارمندان می گردید.

در اعلامیه آمده است که اخیراً بنا بر هدایت کمیسیون تشکیلات و معاشات مقام عالی ریاست الوزرا، مبنی بر حذف ساختارهای مضاعف، موازی، ادارات غیر موثر و غیر ضروری، کمیته منطقی سازی تشکیلات وزارت معارف تصمیم اتخاذ نمود تا همچون ساختار های غیر مؤثر را از تشکیلات این وزارت حذف و ساختارهای منطقی، پویا و پاسخگو را که متضمن ارتقای کیفیت تعلیمی، تقویت اداره سالم و با در نظرداشت امکانات، منابع و نیاز کشور ایجاد نماید.

وزارت معارف در اعلامیه آورده که به همین منظور روی تقویت و ایجاد ساختارهای ریاست تربیه معلم و انکشاف مسلکی سیدجمالدین افغان، طرح احیای موسسات تربیه معلم و انکشاف مسلکی زونها، ایجاد ریاست مرکز ساینس، حمایت مراکز ساینس ولایتی و ایجاد ساختارهای تضمین کیفیت ولایت‌ها تمرکز صورت گرفته است.

طبق اعلامیه وزارت معارف برای تعیینات کارکنان اضافه بست شده برنامه منظم روی دست داشته و کارکنان مذکور بر اساس تحصیل، تجربه و اهداف تعلیمی معارف در بست‌های کادری، تعلیمی، اداری و خدماتی به کار گماشته شده وهیچ یک از کارمندان نهاد های منحل شده بی سرنوشت نخواهد شد.

 

 

وزارت معارف: معینیت تربیه معلم در حکومت پیشین خذف شده بود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد