برای-رسیدگی-کمیسیون-مشترک-ایجاد-شد

معاون رییس‌الوزرای امارت اسلامی می‌گوید که برای رسیدگی به حوادث طبیعی کمیسیونی را با اشتراک چندین وزارت ایجاد کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ ملا عبدالغنی برادر، معاون نخست رییس الوزرا امروز ( پنج‌شنبه، ۲۸ میزان) در محفلی گرامی داشت از روز جهانی کاهش خطرات حوادث طبیعی گفت که وقوع حوادث طبیعی اخیر در کشور، تلفات سنگین جانی و خسارات مالی برجای گذاشته است.

برادر افزود که امارت اسلامی در تلاش است تا به خانواده‌های آسیب‌دیده، کمک‌های مالی و معنوی نماید و کابینه به همین منظور کمیسیونی را با اشتراک چندین وزارت ایجاد کرده است.

او می‌گوید که رهبری امارت اسلامی به تمام مسوولان وزارت‌های مربوط به حوادث طبیعی هدایت داده تا برای جلوگیری و کاهش خطرات ناشی از حوادث طبیعی، تدابیر جدی را روی دست گیرند.

برادر افزود: شرکت‌های که به آسیب‌دیدگان حوادث طبیعی به ویژه زلزله‌های اخیر کمک و در ساخت خانه‌های آنان همکاری کرده‌اند، از پرداخت مالیات معاف خواهند شد.

 معاون نخست رییس‌الوزرا از سازمان ملل و نهادهای بین‌المللی خواستار کمک‌های بیشتری به خانواده‌های آسیب‌دیده از حوادث طبیعی در کشور شده و گفت که نهاد‌های بین‌المللی در زمستان پیشرو، مردم افغانستان را تنها نگذارند.

شرف‌الدین مسلم، معین وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طبیعی گفت که طی یک سال گذشته در اثر حوادث طبیعی ۱ هزار و ۵۱۱ نفر کشته و بیش‌ از ۳ هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند. او تاکید کرد که نزدیک به ۲۰ هزار خانه مسکونی نیز در پی وقوع حوادث طبیعی تخریب شده است.

او گفت که وزارت دولت در امور رسیدگی به حوادث طبیعی و دیگر سازمان‌های بین‌المللی نزدیک به ۴ هزار و ۵۰۰ خانه تخریب شده را بازسازی کرده‌اند.

مسلم از جامعه جهانی و سازمان‌های بین‌المللی خواستار توجه جدی به خانواده‌های آسیب‌دیده از حوادث طبیعی شده و می‌گوید که آنان نیاز به کمک‌های فوری بشری دارند.

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

برای رسیدگی کمیسیون مشترک ایجاد شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد