برای-سه-ولایت-شرقی-افغانستان-برق-رسانی-میشود

در حضورداشت رئیس جمهورغنی قراردادهای شبکه های توزیع برق برای ولایات لوگر، پکتیا و خوست در شرق کشور به امضا رسید.

به گزارش افغان خبر: شرکت دافغانستان برشنا و شرکت های بین المللی جگوار و انجلیک، قراردادهای دیزاین، تدارک، تجهیز و توزیع شبکه های برق برای ولایات لوگر، پکتیا و خوست را با حضورداشت محمداشرف غنی  رئیس جمهوری اسلامی افغانستان به  امضا رساندند.

در مراسم امضای قراردادهای متذکره که ظهر امروز در ارگ انجام شد، ابتدا قدرت الله دلاوری رئیس شرکت برشنا در خصوص اهمیت قراردادهای متذکره در ایجاد زمینه های کاری، تحرک اقتصادی و بهبود روند زندگی مردم صحبت کرد.

دلاوری گفت، ارزش پروژۀ مذکور۵۵،۸ میلیون دالر می باشد که از کمک های بلاعوض بانک انکشاف آسیایی تمویل می گردد. او افزود، این پروژه همزمان با پروژه ۵۰۰ ولت آسیای میانه طی دو سال تکمیل خواهد شد.

وی اضافه کرد که امضای این چنین قراردادها برای تحقق اهداف د افغانستان برشنا شرکت در بخش برق رسانی به مناطق دور و نزدیک کمک خواهد کرد و این روند همچنان ادامه دارد. دلاوری گفت که با تکمیل شدن این پروژه ها، در پل علم ولایت لوگر به تعداد ۱۳۰۰۰ مشترک در ولسوالی های گردیز و وزی ځدران ۱۸۵۰۰ و در ولایت خوست ۱۳۰۰۰ مشترکین برق را مستفید می سازد.

سپس، توماس پنیلا نمایندۀ بانک انکشاف آُسیایی در صحبتی گفت، بانک انکشاف آسیای افتخار دارد که افغانستان را در عرصه های برق رسانی و توسعه یی کمک می نماید. او اضافه کرد: ما در زمینۀ توسعه پروژه های برق و زیربناها در افغانستان متعهد می باشیم، قبلاً همکاری های با دولت افغانستان صورت گرفته و این همکاری ها همچنان تداوم خواهد یافت.

وی با اشاره با اهمیت چنین پروژه ها در بهبود زندگی اقتصادی مردم گفت، با تطبیق این پروژه ها، پیشرف و کاریابی افزون می گردد و منجر به کاهش فقر خواهد شد.

برای سه ولایت شرقی افغانستان برق رسانی میشود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد