برای-نفر-زمینه-کار-فراهم-شده-است

مسوولان وزارت ترانسپورت و هوانوردی ملکی می‌گویند که دو پروژه بزرگ در بخش تامین امنیت میدان هوای کابل اجرا و برای ۹۰۰ نفر زمینه کار فرام شده است.

به گزارش افغان نیوز؛ غلام جیلانی وفا، معین عملیاتی وزارت ترانسپورت و هوانوردی ملکی امروز ( دوشنبه، ۷ سنبله) در نشست خبری گفت که قرار داد دو پروژه بزرگ در بخش تامین امنیت هوانوردی و خدمات زمینی با شرکت«گاک» منعقد شده که از این آدرس مبلغ بیش از ۵۳۶ میلیون افغانی عواید جمع آوری و برای ۹۰۰ نفر زمینه کار فراهم شده است.

معین عملیاتی وزارت ترانسپورت افزود که 70 درصد تجهیزات و تاسیسات میدان هوایی کابل توسط نیروهای خارجی، هنگام خروج از افغانستان تخریب شده است.

او گفت که تاسیسات و وسایل تخنیکی این میدان هوایی که تخریب شده بود، با تلاش پرسونل تخنیکی و همکاری متخصصان امارت متحده عربی و قطر دو باره ترمیم شده است.

ملا حمید الله آخندزاده، سرپرست وزارت ترانسپورت و هوانوردی ملکی گفت که در یک سال گذشته ۳هزار و ۲۴۳ پرواز از میدان هوایی کابل اجرا شده است.

او گفت که با اجرای این پروازه‌ها در مجموع ۳۶۹هزار و ۶۳۱ مسافر به داخل و بیرون از کشور انتقال شده اند.

او در مورد عواید ترانسپورت زمینی در یک سال گذشته گفت که از پنج منبع جمع آوری عواید ترانسپورت زمینی، در مجموع 2 میلیارد و 609 میلیون و 704 هزار افغانی عواید در خزانه دولت جمع آوری شده است.

اخندزاده افزود که در جریان یک سال گذشته در میدان‌های هوایی بین‌المللی کشور ۱۵۹ عدد مهمات، ۶۷۱ گرام چرس و هیرویین، ۲۰۰ عدد اجناس قیمتی و آثار باستانی، ۱۵ هزار گرام طلا، ۹۸۹ هزار دالر، ۲۰ هزار یورو، ۴۰ هزار درهم کویت، ۸۶۶ هزار درهم دوبی، ۱۶۲ هزار درهم امارات و ۴۵۶ هزار کلدار هندی کشف و از قاچاق آن جلوگیری شده است.

مسوولان وزارت تراسپورت و هوانودی ملکی می‌گویند که توافق‌نامه‌ها در بخش تنظیم امور حریم هوایی با کشور های همسایه به امضا رسیده و طی یک سال اخیر ۱۵هزار و ۵۶۴ پرواز عبوری از فضای افغانستان صورت گرفته که مبلغ بیش از ۹۸۰ میلیون افغانی عواید جمع آوری شده است.

آنان گفت که  این وزارت کار نصب سیستم رادار برای کنترول حریم هوایی میدان‌های هوایی کابل، هرات و مزار شریف را آغاز کرده اند.

 

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

برای 900 نفر زمینه کار فراهم شده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد