برخی-تاجران-ملی-دوباره-به-افغانستان-برگشتند

برخی از تاجران ملی که با روی کار آمدن حکومت امارت اسلامی طالبان فرار کرده بودند، دوباره به افغانستان برگشته و قرار است در کشور شان سرمایه گذاری کنند.

به گزارش افغان نیوز؛ غازی محمد همدرد، تاجر ملی امروز سه‌شنبه( 18، عقرب ) در یک کنفرانس خبری گفت که در حال حاضر امنیت خوبی در کشور برقرار شده و تاجران باید به داخل کشور سرمایه گذاری کنند.
آقای همدرد بیان کرد که پیش از این سرمایه گذاران امنیت جانی و مالی نداشتند؛ از این‌رو سرمایه‌های شان را به بیرون از کشور منتقل کرده بودند.
وی افزود؛ با گذشت دو ماه از روی کار آمدن امارت اسلامی، بخشی از مشکلات صنعت کاران و تاجران حل گردیده و امید است که تمام سرمایه گذاران در داخل کشور سرمایه گذاری کنند.
به گفته وی؛ قرار است حدود 300 هزار دالر امریکایی را در بخش دوایی افغانستان سرمایه گذاری شود. بنابراین، تاجران ملی باید دوباره برگردند و به افغانستان سرمایه گذاری کنند تا زمینه اشتغال‌زایی برای شهروندان فراهم شود.
از سوی هم، شاه محمد شهاب، تاجر ملی در این مورد گفت که مسوولان امارت اسلامی تلاش دارد تا مشکلات صنعت کاران و تاجران را به زود ترین فرصت حل کند. بنابراین، هر افغان مکلف است در کشور خود خدمت کنند.
آقای شهاب گفت: شرایط ایجاب می‌کند که تاجران ملی در داخل کشور سرمایه گذاری کنند تا میزان کار افزایش و شهروندان از فقر و تنگدستی نجات یابند.
گفتنی است که پیش از این انجمن صنعت کاران افغانستان با ابراز نگرانی گفته بود که هنوز هم مشکلات سد راه صنعت کاران حل نشده و از این‌رو کسی جرعت نمی‌تواند در داخل کشور سرمایه گذاری کند.
عبدالجبار صافی، رئیس انجمن صنعت کاران افغانستان گفت که اکنون بیشتر تاجران به بیرون از کشور سرمایه گذاری کرده اند. درحالیکه اگر تاجران به داخل کشور برنگردند، افغانستان به خود کفایی نخواهد رسید.
این  درحالی است که مسوولان امنیتی امارت اسلامی نسبت به تامین امنیت جانی و مالی سرمایه گذاران اطمینان داده و می‌گویند که کار روی طرح امنیتی پارک‌های صنعتی جریان دارد و به زودی تطبیق خواهد شد.

برخی تاجران ملی دوباره به افغانستان برگشتند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد