برداشت-۴۳-هزار-متریک-تن-میوه-ستروس-در-کشور

وزارت زراعت، آبیاری و مالداری می‌گوید که بر اساس آمار ریاست احصائیه و معلومات این وزارت، نزدیک به ۴۳ هزار متریک تن میوه ستروس (کینو، مالته، نارنج و لیمو) در کشور حاصلات داشته است.

به گزارش افغان نیوز؛ این وزارت گفته که در سال جاری هزار و ۵۴ هکتار زمین تحت پوشش باغ‌های کینو و مالته بوده که از این میان، ۱۲هزار و ۳۶۱ متریک تُن کینو و مالته تولید شده است که بیشترین آن در ولایت‌های ننگرهار، لغمان و کنر می‌باشد.

این وزارت گفته که در سال جاری، هزار و ۳۱۶ هکتار زمین را باغ‌های نارنج پوشش داده بود که از این میان ۲۲ هزارو ۹۰۸ متریک تن نارنج در سراسر کشور تولید شده است.

وزارت زارعت افزوده که بیشترین باغ‌های نارنج در ولایت‌های ننگرهار، لغمان، کنر و ارزگان وجود دارد که حاصلات خوبی داشته است.

وزارت زارعت گفته که در سال جاری در ولایت‌های ننگرهار، لغمان، کنر، ارزگان، تخار و کندز لیمو حاصلات خوبی داشته که به طور مجموعی ۷۵۱ هکتار زمین تحت پوشش باغ‌های لیمو بوده که از این میان هفت‌ هزارو ۷۲۵ متریک تن لیمو تولید شده است.

میوه‌های ستروس که مشمول کینو، مالته، نارنج و مالته می‌شود، بیشتر در ولایت‌های لغمان، کنر و ننگرهار کشت و برداشت می‌شوند.

ننگرهار از ولایت‌های شرقی کشور است که آب و هوای آن برای پرورش میوه‌های خانواده ستروس مناسب ثابت شده است.

برداشت ۴۳ هزار متریک تن میوه ستروس در کشور

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد