برق-نیست؛-فابریکات-تولیدی-ورشکست-می‌شوند

مسوولان اتاق صنایع و معادن، حکومت و بخصوص شرکت برشنا را به بی توجهی متهم کرده و می‌گویند که برخی از فابریکات تولیدی به دلیل نبود برق کافی به ورشکستگی مواجه شده اند.

به گزارش افغان نیوز: سخی‌احمد پیمان، نماینده فدراسیون اتاق های تجارت و صنایع، امروز سه‌شنبه(4، قوس ) طی یک کنفرانس خبری در کابل گفت که اگر شرکت برشناء برق کافی را برای صنعت کاران در شهرک صنعتی و چوک ارغندی وارد نکند، فعالیت برخی از فابریکات تولیدی متوقف خواهد شد.

وی همچنان افزود که اکنون با متوقف شدن برخی از فابریکات تولیدی، بیش از 15 هزار کارمند بی کار شده اند. اگر حکومت و بخصوص شرکت برشناء به حال و روز فابریکه داران توجه نکنند، این صنعت کاران در عرصه تولیدات شان با کشور های همسایه رقابت نخواهند توانست.

او گفت: فابریکه داران با 13 ساعت پرچوی برق در شهرک صنعتی چگونه به تولیدات شان ادامه دهند. در حالی که فعالیت بخش از فابریکات تولیدی در زمان کرونا و پساء کرونا به دلیل بی توجهی مسوولین متوقف و مسدود شده اند.

وی افزود: « درحال حاضر حدود 70 فیصد فعالیت ها در شهرک صنعتی بدون برق انجام میشود. اما اگر برق از سوی برشنا داده می‌شود ولتاژ شان پایین است و نمی‌تواند که بسنده باشد».

آقای پیمان هشدار داد؛ در صورتی که مسوولان حکومتی و شرکت برشناء به خواست های صنعت کاران تن ندهد، این فابریکه داران دست به تظاهرات گسترده خواهند زد.

در همین حال، زرین گل، معاون اتاق صنایع کابل گفت: در صورتی که حکومت و بخصوص شرکت برشناء به مشکلات صنعت کاران رسیدگی نکند تمام فابریکات تولیدی از فعالیت بازخواهند ماند.

او از حکومت خواست که دیگر صنعت کاران را تشویق نکنند تا در داخل کشور سرمایه گذاری کنند. زیرا برخی آنان در حال حاضر به دلیل بی برقی به ورشکستگی مواجه شده اند.

از سوی هم، عبدالنصیر رشتیا، رئیس اجرایوی اتحادیه ذوب آهن افغانستان می‌گوید که نبود امنیت، نبود انرژی برق، قاچاق داغمه جات و آهن آلات کهنه، عدم دسترسی به حمایت مالی ( قرضه های صنعتی ) از چالش های موجود فرا راه صنعت کاران در کشور است.

آقای رشتیا افزود: بیش از 40 فابریکه ذوب آهن در کشور سرمایه گذاری کردند اما در حال حاضر 22 فابریکه به دلیل نبود برق ورشکست شده اند. به گفته او، صنعت کاران در دوران کرونا و پساء کرونا از حالت خوبی برخوردار نبوده اما حکومت هیچ توجهی در بخش سکتور خصوصی ندارد.

این درحالی است که حکومت همواره گفته است که بخش سکتور خصوصی طی چند سال اخیر در عرصه تولیدات داخلی پیشرفت خوبی داشته است اما صنعت کاران بر این باورند، درصورتی که شرکت برشنا و حکومت به حال فابریکه داران توجه نکنند، برخی از شرکت‌ها مسدود خواهند شد.

برق نیست؛ فابریکات تولیدی ورشکست می‌شوند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد