برق-کابل-تا-ساعات-بعد-وصل-می‌شود

مقام‌های شرکت برق افغانستان (برشنا) اعلام کرده‌اند که تا ساعت بعد برق کابل و سایر ولایت را به ظرفیت ۲۰۰ میگاوات وصل می‌سازیم.

به گزارش افغان نیوز؛ صفی‌الله احمدزی، رییس عملیاتی شرکت برق، امروز پنج‌شنبه (۲۲ ثور) به خبرنگاران گفت که در حدود دو هفته گذشته، کارمندان تخنیکی این شرکت توانسته‌اند که یکی از این پایه‌ها را به‌گونه اساسی ترمیم کنند.

احمدزی افزوده‌است که بازسازی دومین پایه برق وارداتی ازبکستان در سالنگ آغاز شده و تا چند روز دیگر کار آن به پایان خواهد رسید.

وی گفته‌است که «پلان ما بر این است که تا ساعت‌های آینده برق کابل و سایر ولایات را به ظرفیت ۲۰۰ میگاوات وصل بسازیم.»

این در حالی است که شرکت برق‌ کشور سه ‌شنبه گذشته (۲۰ ثور) نیز از ترمیم‌شدن یکی از پایه‌های برق خبر داده و گفته‌بود که کار ترمیم دومین پایه برق هم به سرعت جریان دارد.

در خبرنامه آمده‌بود که کارمندان این شرکت توانسته‌اند که ۱۵۰ میگاوات برق وارداتی را موقتاً به کابل وصل کنند؛ اما از روز گذشته به این‌سو، پایتخت و ولایات همجوار آن به گونه کامل در تاریکی فرورفته و اکثر نقاط شهر کابل سه شب است که در تاریکی کامل به سر می‌برند.

قطع کامل برق مشکلات زیادی را برای باشندگان کابل و ۱۰ ولایت دیگر به بار آورده و آنان شرکت برق را در این مورد به بی‌توجهی متهم کرده‌اند.

شرکت‌ برق‌ تایید می‌کند که بخشی از برق وارداتی ازبکستان را بار دیگر به دلیل «لین‌کشی» و ترمیم پایه برق در سالنگ قطع کرده‌است.

گفته می‌شود که ترمیم این پایه‌ها بیش از صد هزار دالر خسارت به بار آورده‌است.

در گذشته، انفجار پایه‌های برق به طالبان نسبت داده می‌شد؛ اما مشخص نیست که در زمان حاکمیت آن‌ها این اقدام کار کدام فرد یا گروه است.

برق کابل تا ساعات بعد وصل می‌شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد