برنامه-جهانی-غذا-برای-کمک-به-۱۰میلیون-افغان-بودجه-نداریم

مسوول بخش افغانستان برنامه جهانی غذا (WFP) گفته است که این سازمان بودجه برای کمک به ۱۰ میلیون افغان که زیر خط فقر زندگی می‌کنند را ندارد.

به گزارش افغان نیوز؛ برنامه جهانی غذا امروز (یک‌شنبه، ۱۸ سرطان) به نقل از هسیائو وی‌لی، مسوول بخش افغانستان این سازمان، وضعیت معشیتی در کشور را ناامید کننده خوانده است.

این سازمان گفته است که پس از تسلط دوباره امارت اسلامی در افغانستان، نزدیک به ۲۳ میلیون افغان با گرسنگی شدید روبه‌روبر شده‌اند.

به گفته هسیائو وی‌لی، هم اکنون نزدیک به ۱۵ میلیون افغان دچار قحطی شدید هستند که از این میان، برنامه جهانی غذا به‌دلیل کمبود بودجه توان رساندن کمک به ۱۰ میلیون تن آنان را ندارد.

لی تاکید کرده است: «بزرگترین نگرانی من این است در حالی که این نیازها اندکی کاهش یافته اما؛ تا حد زیادی برآورده نشده‌اند».

برنامه جهانی غذا برای تامین مالی عملیات کمک غذایی به افراد نیازمند در افغانستان را در سال روان میلادی، به ۲٫۲ میلیارد دالر بودجه نیاز دارد.

این سازمان تصریح کرده است که در کنار کوید ۱۹، تحولات سیاسی و خشک‌سالی در افغانستان، جنگ اوکراین نیز بر قیمیت مواد غذایی در افغانستان تاثیر داشته است.

لی افزوده است: «قبل از کووید، ما شاهد بودیم که کارگران روزمزد می‌توانستند سه روز در هفته کار کنند، اکنون آن‌ها بین یک‌ونیم تا دو روز در هفته کار می‌کنند».

او می‌گوید که شمار زیادی از دهقانان در افغانستان به‌هدف تامین مصارف خانوده‌های خود اقدام به فروش اجناس ضروری‌شان می‌کند.

این در حالی است که برنامه غذایی جهان در هفته گفته اعلام کرد که به احتمال زیاد حاصلات گندم در سال جاری، ۲۵ تا ۳۰ درصد به‌دلیل خشک‌سالی پی‌هم در افغانستان کاهش یابد.

 

 

برنامه جهانی غذا: برای کمک به ۱۰میلیون افغان بودجه نداریم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد