برنامه-غذایی-سازمان-ملل-برای-هزار-بیجا-شده-افغان-کمک-رسانی-میکند

وزیر امور مهاجرین افغانستان و میک لورنتزن رییس عمومی و نماینده برنامه غذایی سازمان ملل ( WFP ) در افغانستان تفاهمنامه‌ی را به امضا رساندند که بر اساس آن این سازمان برای ۷۶۰هزار بیجاشده و عودت کننده کمک رسانی میکند.

به گزارش افغان خبر: سیدحسین عالمی بلخی وزیر امور مهاجرین و عودت کنندگان در مراسم امضای این تفاهم نامه بیان کرد که در زمستان سال جاری این کمک ها توزیع خواهند شد.

قرار است سازمان غذایی جهان برای 400هزار تن بیجا شدگان داخلی و 360هزار تن عودت کنندگان دوطلب به افغانستان کمک رسانی نماید.

این سازمان برای شفافیت روند کمک رسانی از سیستم بایومتریک با همکاری IOM به کار می گیرد

وزیر امور مهاجرین تصریح کرد که قرار است مطابق این تفاهمنامه اداره WFP پروژه های انکشافی مرتبط با مهاجرین را با وزارت امور مهاجرین هماهنگ نموده و با این وزارت همکاری نماید.

استفاده از سیستم بایومتریک برای ثبت و راجستر بیجا شدگان و عودت کنندگان قرار است از امروز سه شنبه 18 عقرب در ولایت ننگرهار توسط ریاست مهاجرین آن ولایت با حضور نمایندگان ادارات IOM و WFP آغاز  گردد.

این درحالی است که در ناامنی ها و جنگ های سال جاری شماری زیادی از شهروندان کشور مجبور به ترک خانه هایشان شدند که با رسیدن فصل زمستان نیاز شدید به کمک رسانی دارند.

بیشترکسانی که بیجا شده اند مربوط ولایات کندز، فراه، هلمند، ارزگان و بغلان هستند.

از سوی هم با فشار های زیادی که کشور پاکستان به پناهجویان افغان وارد کرد، صد ها هزار تن مجبور به بازگشت به افغانستان شدند.

برنامه غذایی سازمان ملل برای 760هزار بیجا شده افغان کمک رسانی میکند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد