درصد-باشندگان-افغانستان-با-کمبود-مواد-غذایی-روبروهستند

وزارت زراعت و مالداری در روز جهانی غذا اعلام کرد که ۴۰درصد مردم افغانستان با کمبود مواد غذایی مواجه هستند وباید به وضعیت این افراد رسیدگی شود.

به گزارش افغان خبر: وزارت زراعت و سایر نهاد های بین المللی و ملی مرتبط به غذا، از روز جهانی غذا امروز سه شنبه (27میزان) تحت نام اقلیم در حال تغیر است و زراعت باید تغیر کند تجلیل کرد.

میرامان الدین حیدری معین وزارت زراعت، آبیاری و مالداری در این برنامه گفت که در حال حاضر چهل درصد مردم افغانستان از مصونیت غذایی برخوردار نیستند

آقای حیدری افزود، با آن که نبود مصونیت غذایی ناشی از عدم رشد اقتصادی کشور است اما دلایل دیگری چون نبود اشتغالزایی و بازگشت مهاجرین به کشور، مصونیت غذایی را به گونه بیشتر مورد تهدید قرار داده است.

اما وی افزود که وزارت زراعت در تلاش است تا با افزایش تولیدات زراعتی و رشد اقتصادی دهاقین بتواند مصئونیت نسبی غذایی را برای مردم فراهم سازد.

انجلین روداکوبنا معاون برنامه غذایی جهان در افغانستان گفت که برای ریشه کن کردن فقر و گرسنگی، باید نهادهای مربوطه، رشد زراعت افغانستان را در محراق توجه قرار داده و سرمایه گذاری نمایند که در این راستا، برنامه غذایی جهان آماده همکاری با حکومت افغانستان است.

وی علاوه کرد که تاثیرات اقلیمی، خانواده های فقیر را در دام فقر به شکل درازمدت قرار میدهد و این امر زمانی شکل میگیرد که حاصلات شان به ناکامی انجامیده و عواید آن ها کاهش یابد.

بر اساس معلومات سازمان های بین المللی در افغانستان،خشک سالی ها، سیلاب های مکرر، افزایش آفات و بیماری های شیوع ناشی از دگرگونی های اقلیمی، نه تنها محصولات زراعتی را متاثر ساخته است، بلکه مصونیت غذایی جهان را نیز تضعیف نموده و فعالیت های این سازمان ها را در عرصه محو فقر و سو تغذی، الی سال ۲۰۳۰ به شدت متاثر شده است.

در افغانستان اما وجود ناامنی ها و افزایش جنگ های داخلی هزارات تن را بیجا ساخته و این امر باعث شده که بر شمار افرادی که به کمبود غذا روبرو هستند بیشتر شود.

 

40درصد باشندگان افغانستان با کمبود مواد غذایی روبروهستند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد