برگزاری-جلسۀ-شورای-عالی-توسعه-شهری-در-ارگ

جلسۀ شورای عالی توسعه شهری شام دیروز به ریاست محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور در ارگ برگزار شد.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه ارگ ریاست جمهوری آمده است که در این جلسه روی مشکلات و دستآوردهای شاروالی شهر قلات مرکز ولایت زابل، طرزالعمل صدور جواز ساختمانی، لایحه وظایف برای چهار ترمینل ترانسپورتی در چهار سمت کابل و طرح انکشاف چمن حضوری، بحث همه جانبه صورت گرفت.

صدرالدین زیور، شاروال شهر قلات مرکز ولایت زابل؛ پرزنتیشن خود را در رابطه به پروژه های انکشافی، پلان های تطبیق شده و چالش ها در این شهر، ارائه کرد.

رئیس جمهور غنی در این خصوص گفت که ارگان های مربوطه باید منابع و امکانات را به دسترس شاروالی قلات قرار دهند تا در تطبیق پلان ها و پروژه های متذکره، اقدام صورت گیرد.

سپس احمد ذکی سرفراز شاروال کابل، طرزالعمل صدور مجوز ساختمان را به جلسه ارائه کرده، گفت که این طرزالعمل شامل پروسۀ تهیه پلان انکشافی، مطالعه چارچوب طراحی شهری، زون ها و پلان انکشافی شهر کابل، مشخصات زون های رهایشی و ساحات رهایشی کم منزل و متوسط منزل و ساحات مختلط می باشد.

متعاقباً لایحه وظایف برای چهار ترمینل ترانسپورتی و لوژستیکی در چهار سمت کابل از سوی فرید احمد مهمند مشاور مقام عالی ریاست جمهوری در امور ترانسپورت، ارائه کرده، افزود که با ایجاد این ترمینل ها، مراکز توزیع و ارزش افزایی اموال تجارتی و محصولات زراعتی به بیرون از شهر انتقال می یابد.

وی تصریح کرد که اموال مورد ضرورت مستهلکین توسط وسایط باربری کوچک در داخل شهر توزیع خواهد شد.

بعداً طرح انکشاف چمن حضوری توسط ادریس صادقی یکتن از مسئولین ادارۀ انکشاف زون پایتخت ارائه گردید.

وی گفت که هدف از این طرح ایجاد تفریحگاه معیاری، احداث ساحات فرهنگی و اجتماعی، احداث میادین ورزشی، بهبود محیط زیست پایدار، ایجاد فرصت های کاری و منبع عایداتی پایدار برای دولت و تشویق سکتور خصوصی بخاطر سرمایه گذاری، می باشد.

رئیس جمهور غنی خطاب به مسئولین ادارات مربوطه گفت که در خصوص تطبیق طرح های متذکره، در هماهنگی با نهادهای ذیربط اقدامات عملی نمایند.

برگزاری جلسۀ شورای عالی توسعه شهری در ارگ

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد