برگزاری-لویه‌جرگه-مشورتی-۳۳۰-میلیون-افغانی-هزینه-می‌برد

محمداشرف غنی، رییس جمهور به وزارت مالیه دستور داده است که ۳۳۰ میلیون افغانی را برای برگزاری لویه‌جرگه مشورتی صلح از «سر جمع بودجه ملی و کود احتیاط ۹۱» به بودجه اداره امور ریاست جمهوری اضافه کند.

به گزارش افغان نیوز: اداره عملیاتی و حمایتی ریاست جمهوری در پیشنهادی به رییس جمهور غنی گفته است که برای برگزاری لویه‌جرگه مشورتی صلح به ۳۳۰ میلیون افغانی بودجه نیاز است.

این اداره امور لویه‌جرگه مشورتی صلح را که در ماه ثور سال گذشته برگزار شد، نیز به پیش برده است. سال گذشته برای لویه‌جرگه ۳۶۹ میلیون افغانی بودجه اختصاص یافته بود.

براساس متن پیشنهادی اداره عملیاتی و حمایتی ریاست جمهوری، در این لویه‌جرگه سه هزار و ۵۰۰ نفر تا چهار هزار و ۵۰۰ تن شرکت خواهند کرد. اعضای لویه‌جرگه سال گذشته در این جرگه دعوت می‌شوند.

حکومت هدف از برگزاری این جرگه را تصمیم‌گیری در مورد سرنوشت ۴۰۰ زندانی طالبان که بحث رهایی آن‌ها به یک مناقشه تبدیل شده است، عنوان می‌کند. هم‌چنان مسایل مرتبط به صلح نیز در این جرگه مورد بحث قرار خواهد گرفت.

محمداشرف غنی در فرمانی یک کمیسیون متشکل از ۲۴ عضو را برای برگزاری این جرگه تعیین کرده است. محمدمعصوم استانکزی، رییس هیأت مذاکره‌کننده حکومت به عنوان رییس این کمیسیون برگزیده شده است.

برای برگزاری لویه‌جرگه مشورتی صلح که قرار است روز جمعه، هفدهم اسد، در کابل برگزار شود، ۳۳۰ میلیون افغانی بودجه در نظر گرفته شده است.

این درحالی است که اعضای مجلس نمایندگان می‌گویند که برگزاری لویه جرگه مشورتی در واقع نوعی کنار زدن نهادهای چون شورای ملی و احزاب سیاسی بوده و حکومت تلاش دارد تا قوانین نافذه و مخصوصا قانون اساسی کشور را نادیده بگیرد.

برگزاری لویه‌جرگه مشورتی ۳۳۰ میلیون افغانی هزینه می‌برد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد