برگزاری-نمایشگاه؛-خواست-دختران-با-زبان-هنر-نقاشی

شماری از دختران هنرمند با راه اندازی نمایشگاه نقاشی در کابل از امارت اسلامی خواستار بازگشایی هر چه زودتر مکاتب دختران بالاتر از صنف ششم شدند.

به گزارش افغان نیوز؛ نمایشگاه نقاشی تحت عنوان «خشونت» روزگذشته (جمعه، ۱ میزان) از  سوی گروه هنری «حاشیه» در کابل برگزار شد.

داوود هدایت، مدیر مسوول گروه هنری حاشیه در افتتاح این نمایشگاه گفت: تمامی آثار که در این نمایشگاه به نمایش گذشته شده است، از بانوان می‌باشد و نشان دهنده‌ای وضعیت بد زنان و دختران در شرایط کنونی است.

او گفت که دختران و زنان با برگزاری نمایشگاهی زیر نام« خشونت» خواستند، صدا و خواسته‌های شان را در برابر دولت و جامعه جهانی بلند کنند و برگزاری این نمایشگاه نشان می‌دهد که هنوز هنر در افغانستان زنده است و نیاز به حمایت دارد.

فرشته فرهنگ، عضو گروه حاشیه گفت که برگزاری چنین نمایشگاه‌ها نشان دهنده‌‌ای خواسته‌های دختران به زبان تصویر و نقاشی است و دختران افغانستان می‌خواهند فعالیت اجتماعی داشته باشند و به سرنوشت سیاسی کشور سهیم باشند.

او از امارت اسلامی و جامعه جهانی خواستار حمایت زنان افغانستان شده و می‌گوید که امارت اسلامی باید هر چی زودتر دروازه‌ مکاتب را به روی دختران باز نمایند زیرا؛ آموزش و تحصیل بر مرد و زن فرض است.

خانم فرهنگ تاکید کرد که زنان افغانستان نیز انسان هستند و می‌خواهند هم دوش با مردان برای ترقی و پیشرفت کشور تلاش نمایند.

زهره رضایی، یکی از بازدید کنندکان این نمایشگاه گفت: برگزاری این نمایشگاه برای دختران افغانستان این پیام می‌رساند که دختران می‌توانند هنرمند، ورزشکار، انجینر، حقوقدان.... باشند. او گفت که هرچند محدودیت‌ها بر فعالیت دختران حاکم است اما؛ دختران برای تعیین سرنوشت‌شان هیچگاهی دست از تلاش و مبارزه نمی‌کشند.

این در حالی است که با گذشت بیشتر از یک سال هنوز امارت اسلامی دروازه مکاتب را به روی دختران بالاتر از صنف ششم بازگشایی نکرده است.

نورالله منیر، سرپرست پیشین وزارت معارف در سفری به ولایت ارزگان گفت که مردم افغانستان نمی‌خواهند در شرایط کنونی دختران به مکتب بروند.

این اظهارات او با واکنش‌های داخلی و بیرونی مواجه شد. سر انجام او هفته گذشته از سمت سرپرستی وزارت معارف از سوی رهبر امارت اسلامی کنار گذشته شد.

 

آژآنس افغان نیوز؛ رحمت الله سخاورز

برگزاری نمایشگاه؛ خواست دختران با زبان هنر نقاشی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد