بسیاری-از-باشندگان-شهر-قندوز-به-آب-و-غذا-دسترسی-ندارند

مسئولان سازمان عفو بین الملل با ابراز نگرانی از ادامه جنگ در قندوز، گفته اند که بسیاری از باشندگان شهر قندوز در حال حاضر به آب و غذا دسترسی ندارند.

به گزارش افغان خبر: جنگ میان طالبان مسلح و نیروهای دولتی از دو روز به این سو در شهر قندوز جریان دارد و طالبان مسلح به خانه های مردم پناه برده اند.

وزارت دفاع ملی نیز اعلام کرد که به دلیل جلوگیری از افزایش تلفات ملکی در این شهر، آنها عملیات هوایی شان را متوقف کرده اند.

سازمان عفو بین الملل نیز با ابراز نگرانی شدید از ادامه جنگ در شهر قندوز هشدار می دهد که با ادامه این وضعیت بروز فاجعه انسانی در این شهر دور از امکان نیست.

این سازمان از طالبان مسلح نیز خواسته است تا از خانه های مردم در شهر قندوز به عنوان سنگر استفاده نکرده، و جنگ را در داخل شهر خاتمه دهند.

حوریه مصدق، محقق بخش افغانستان در سازمان عفو بین الملل به رادیو آزادی گفته که اگر زمینه دسترسی مردم به آب، مواد غذایی و خدمات بهداشتی فراهم نشود، بروز فاجعه انسانی در این شهر رخ خواهد داد.

از یک سال به این سو نا امنی ها در اطراف شهر قندوز ادامه داشت، اما بعد از شکست ولایت قندوز در سال گذشته این اولین باری است که جنگ دوباره به شهر کشیده شده است.

دو روز پیش طالبان مسلح از چند استقامت بر پایگاه های نیروهای امینتی در داخل این شهر حمله کردند و بخشی از شهر قندوز را در تصرف خود درآوردند.

نیروهای دولتی به زودترین فرصت مکان های تصرف شده توسط طالبان را تحت کنترول درآوردند، اما مخالفان مسلح به خانه های مردم پناه برده و این مکان علیه نیروهای امنیتی جنگ را ادامه میدهد.

بسیاری از باشندگان شهر قندوز به آب و غذا دسترسی ندارند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد