بنیاد-ihh-ترکیه-برای-زلزله‌زدگان-افغانستان-کمک‌های-بشری-توزیع-کرد

بنیاد خیریه بشردوستان ترکیه(IHH) اعلام کرده که کارمندان این بنیاد در ولسوالی کیان پکتیکا رفته و برای بیش از هزار خانواده آسیب‌دیده‌ای زمین لرزه اخیر این ولایت، کمک‌های بشری توزیع نموده است.

به گزارش افغان نیوز؛ بنیاد خیریه بشردوستان ترکیه(IHH) با نشر اعلامیه گفته است که شب گذشته برای بیش از یک هزار متضرر 5 تختیه خیمه، کمپل و غذا گرم توزیع کرده است.

در اعلامیه آمده است که تیم تخنیکی IHH در ساحه بررسی‌های خود را آغاز کرده تا نیاز های اساسی متضررین را را شناسایی و مطابق به امکانات اداره آنرا تامین نماید.

طبق اعلامیه قرار است تیم تحصصی حوادث از دفتر مرکزی IHH به افغانستان و برای بررسی‌های بیشتر در ولایت‌های پکتیکا و خوست بروند.

بنیاد خیریه بشردوستانه (IHH) به خانواده‌های قربانیان زمین‌لرزه پکتیکا و خوست ابراز همدری کرده و گفته است که این بنیاد با تمام امکانات دست داشته در کنار مردم آسیب دیده افغانستان قرار دارد.

این در حالی است که زمین‌لرزه‌ای شب چهار شنبه، 1 سرطان در ولایت‌های پکتیکا، خوست و ننگرهار حسارات جانی و مالی فروان بر جا گذاشته است.

مسولان محلی در پکتیکا روز گذشته گفتند که این زمین‌لرزه تنها در دو ولسوالی این ولایت بیش از یک هزار کشته و یک هزار و ۵۰۰ زخمی بر جای گذاشته است.

بسیاری از سازمان ها و کشورها از جمله ایران، پاکستان، قطر و جاپان برای کمک به زلزله‌زدگان اعلام آمادگی کرده اند.

بنیاد IHH ترکیه برای زلزله‌زدگان افغانستان کمک‌های بشری توزیع کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد