به-۶۷۶-قضیه-خشونت-علیه-خبرنگاران-رسیده‌گی-میشود

در مراسم گرامیداشت از "روز بین المللی ختم معافیت عاملین خشونت در برابر خبرنگاران" نادر نادری مشاور ریاست جمهوری گفت که به ۶۷۶مورد قضیه خشونت علیه خبرنگاران رسیده گی صورت میگیرد.

به گزارش افغان خبر: اقای نادری میگوید 47 مورد قضیه بازداشت خبرنگاران، 24 مورد اختطاف و 248 مورد خشونت‌های لفظی می‌باشد که به ثبت رسیده است، به گفته آقای نادری خشونت علیه خبرنگاران بامیان در حال بررسی میباشد.

به گفته نادری خشونت های سازمان علیه خبرنگاران بخاطری خفه کردن صدای ازادی و عدالت می‌باشد که از قبل وجود داشت.

در همین حال فهیم دشتی رئیس شورای خبرنگاران میگوید سیستم معافیت باعث به انزوا کشاندن، خود سانسوری و در نتیجه باعث ترک وظیفه‌یی خبرنگاران میشود.

اقای دشتی میگوید گرامیداشت از روز بین المللی ختم معافیت عاملین خشونت در برابر خبرنگاران باید دست اورد باشد تا خبرنگاران کشور مورد خشونت ها قرار نگیرند.

از این روز به بعد ریشه های خشونت جستجو شود و واضح شود که چرا خبرنگاران مورد خشونت قرار میگیرد.؟

در همین زمینه ریسیردوگریسی رئیس بخش مطبوعات یونسکو گفت که مبارزه علیه خشونت در برابر خبرنگاران باید به صورت جدی پیگیری شود و تداوم بخشیده شود.

اقای گریسی از تمام همکارهای بین المللی خواست تا در برابر خشونت علیه خبرنگاران حساس باشند و خبرنگاران را حمایت کنند.

با این همه دالر کاردل معاون سازمان ملل در افغانستان گفت که تهدید علیه خبرنگاران در افغانستان به حد بالای وجود دارد و سیستم معافیت این روند را " تهدید، آزار و اذیت، خشونت‌های لفظی و خشونت‌های فزیکی در برابر خبرنگاران" را بیشتر میکند.

خانم کاردل گفت که یونما همکار افغانستان و خبرنگاران بوده و خواهد بود.

از این روز در حالی بزرگداشت به عمل می‌آید که طبق اماری نشر شده از سوی دفتر نی بیشترین  خشونت علیه خبرنگاران در سال روان صورت گرفته است که در طی سال جاری 11 خبرنگار کشته شده اند.

به ۶۷۶ قضیه خشونت علیه خبرنگاران رسیده‌گی میشود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد