ترور-یک-خبرنگار-در-زابل-واکنش-های-زیادی-را-به-دنبال-داشت

یعقوب شرافت خبرنگار در ولایت زابل دیروز از سوی فرد ناشناس به قتل رسید، در پی این حادثه نهادهای مختلف واکنش نشان داده و این عمل تقبیح کردند.

به گزارش افغان خبر: رحیم الله سمندر رئیس انجمن ژورنالیستان آزاد افغانستان طی نشست خبری امروز (26 میزان) گفت که آنها این عمل را شدیدا تقبیح میکنند و از حکومت وحدت ملی می‌خواهند تا عاملین این رویداد را محاکمه نماید.

اقای سمندر می‌گوید در این اواخر خبرنگاران، از سوی ادارات دولتی و هم از سوی مخالفان دولت تهدید، لت و کوب، و حتی به قتل میرسند.

رئیس انجمن ژورنالیستان آزاد افغانستان میگوید که آمار خشونت علیه خبرنگاران امسال نسبت به سال گذشته به مراتب بیشتر شده است.

به گفته آقای سمندر، محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور هر زمانی که فرمان صادر کرده فرمانش عملی نشده است، وی از فرمان دیروز رئیس جهموری در مورد دسترسی به اطلاعات را تقدیر کرده می‌گوید که ادارات حکومتی در قبال عملی کردن این فرمان مسئول باشند.

در همین زمینه حجت الله مجددی معاون این انجمن می‌گوید که ادارات دولتی در قبال پاسخگویی به مردم بی مسئولیتی میکنند و خبرنگاران را در زمینه آگاهی دهی یاری نمکنند.

اقای مجددی در این کنفرانس خبری گفت که یعقوب شرافت 32 سال عمر داشت که از سوی فرد مسلح در ولایت زابل در 50 متری پاسگاه پلیس به قتل رسیده است، وی می‌افزاید که فرد قاتل پیاده بوده و پلیس کدام واکنشی در این زمینه نداشته است.

خانواده یعقوب شرافت از حکومت وحدت ملی می‌خواهد که عاملین این قضیه را به میز محاکمه بکشانند.

این در حالیست که ضرب و شتم خبرنگاران در ولایت بامیان از سوی افراد حکومتی و حمله به رادیو نیلی در ولایت دایکندی قضیه‌های است که در همین اواخر رخ داده و حکومت در این زمینه تا حالا خاموش می‌باشد.

ترور یک خبرنگار در زابل واکنش های زیادی را به دنبال داشت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد