بهای-نفت-در-افغانستان-را-قزاقستان-و-ایران-تعیین-میکنند

مسئولین وزارت تجارت میگویند که ایران و قزاقستان با ارزیابی بازار افغانستان قیمت نفت را تعیین میکنند، اما اخازی، تکس بلند و سرقت از دیگر عوامل افزایش بهای نفت در کشور است.

به گزارش افغان خبر: کمیته فرعی اقتصادی شورای وزیران به ریاست داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی روز دوشنبه (۸ قوس) تشکیل جلسه داد و علل افزایش قیمت مواد نفتی در زمستان یکی از بحث های این جلسه بود.

اسماعیل رحیمی معین وزارت اقتصاد در این جلسه گفت:" باوجود کاهش قیمت‌های نفت و گاز در بازار جهانی اما در افغانستان قیمت‌ها در ایام زمستان افزایش می‌یابد".

معین وزارت تجارت وصنایع کشور بیان داشت که ایران و قزاقستان پس از ارزیابی بازار افغانستان قیمت‌ها را تعیین می کنند و در ضمن مساله سرقت‌، اخاذی و تکس بالا نیز بالای قیمت‌ها تاثیرگذار است.

وی تاکید کرد که اگر تصدی مواد نفتی کشور به یک شرکت ملی نفت تبدیل شود تا در تابستان مواد نفتی خریداری و ذخیره شود، مشکل حل می‌شود.

داکتر عبدالله پس از رزیابی نظریات اعضای جلسه هدایت داد که وزارت تجارت و صنایع، اتاق های تجارت و صنایع، وزارت اقتصاد در یک جلسه دیگر با تاجران ملی و سرمایه‌گذاران برای کاهش قیمت‌ها بحث نمایند و یک راه حل عملی در زمستان پیشرو بیابند.

این درحالی است که قیمت نفت در دو ماه اخیر در تمام ولایات کشور افزایش یافته و در بسا ولایات یک کیلیوگرام گاز مایع به قیمت 80 افغانی به فروش میرسد.

 

بهای نفت در افغانستان را قزاقستان و ایران تعیین میکنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد