بی-توجهی-مسوولان-نسبت-به-زنان-خبرنگار

دریافت ها و معلومات تازه نشان می دهند که حضور زنان در رسانه های کشور کم رنگ بوده و شماری از بانوان خبرنگار با مشکلات متعددی مواجه اند.

به گزارش افغان نیوز: حميرا ثاقب، مسوول خبرگزاری زنان به اساس دریافت ها و معلومات تازه در رابطه به وضعیت بانوان گفت که حضور خانم ها در مدیریت رسانه ها بسیار کم رنگ می باشد. زیرا آزار و اذیت جنسی باعث شده که زنان دست به خود سانسوری بزنند. درحالیکه همواره از تبعیض جنسیتی سخن گفته می شود، اما هیچ گونه اقدامات عملی در این زمینه صورت نگرفته است.

صدیق الله توحیدی، عضو رهبری کمیته مصونیت خبرنکاران گفت: در قانون رسانه ها هیچ ماده ی را نمیتوان یافت که پیرامون حضور بانوان در رسانه بحث کرده باشد.

وی افزود؛ قرار است که دو ماده در قانون رسانه های همگانی در رابط به حمایت زنان خبرنگار ایجاد گردد که این دو ماده در وزارت عدلیه در حال پروسس است. آقای توحیدی افزود، زنان گزارشگر در داخل و بیرون از رسانه ها با مشکلات متعددی دست و پنجه نرم می کنند، امیدوارم مسوولان رسانه ای و حکومت به این معضل توجه جدی نمایند. زیرا در اکثر رسانه ها، سیاست مشخص وجود ندارد و در موارد مختلف حتی با خراب شدن امکانات، خبرنگاران به جبران خسارت مجبور می شوند.

جعفر راستین، مشاور وزارت اطلاعات و فرهنگ گفت: اقدامات وزارت اطلاعات و فرهنگ در رابطه به حمایت از زنان خبرنگار جدی بوده و کمیته مصونیت و امنیت خبرنگاران نیز به همین منظور ایجاد گردیده که در یک سال گذشته پروندهای زیادی را در رابطه به بد رفتاري با زنان به ثبت رسانده است.

بی توجهی مسوولان نسبت به زنان خبرنگار

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد