برخورد-تبعیض-آمیز-در-ادارات،-پیگرد-قانونی-دارد

سخنگوی وزارت عدلیه از ایجاد قانون اجراات اداری خبر داده و میگوید؛ ادارات دولتی حق ندارند با شهروندان برخورد تبعیض آمیز داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: امان ریاضت، سخنگوی وزارت عدلیه ، روز (چهارشنبه ۲ جوزا) طی یک کنفرانس خبری در کابل گفت: قانون اجراات اداری طی فرمان تقنینی رییس جمهور غنی و بر اساس ماده ۵۰ و ۵۱ قانون اساسی ایجاد شده که دارای پنج فصل و ۷۵ ماده می باشد.

وی افزود؛ هدف از ایجاد و نشر این قانون، تنظیم روابط ادارات دولتی و شهروندان و حمایت از منافع مشروع می باشد که در گذشته چنین قانون وجود نداشت.

به اساس ماده سوم این قانون، اداره عامه مسئولیت دارد که روابط بین ادارات دولتی و شهروندان را فراهم کند و ادارات دولتی حق ندارند که با مراجعین برخورد تبعیض آمیز داشته باشند.

سخنگوی وزارت عدلیه گفت: اگر اداراه دولتی با شهروندان برخورد تبعیض آمیز داشته باشند، مردم حق دارند که این مشکلات را به اداره مرکزی مطرح کنند و اگر ادارات مرکزی نیز توجه نکند، محکمه به این مشکل رسیدگی میکند.

وی افزود: ادارات دولتی مکلف اند که پروسه کاری را ساده سازند و روند کاری خود را به شهروندان توضیح دهند. ریاضت گفت: هر گاه یک فرد از تصمیم اداری متضرر و اداره خلاف قانون برخورد کرده باشد، اداره مربوط باید جبران خسارت کند.

سخنگوی وزارت عدلیه تاکید کرد؛ قانون اجراات اداری در جریده رسمی نشر شده و تا سه ماه دیگر ادارات دولتی باید خود را مطابق این قانون عیار سازند.

قرار است که قانون اجراات اداری به تاریخ ۱۵سرطان نافذ گردد و تمام ادارت دولتی مکلف اند که به کارمندان خود در رابطه به این قانونی آگاهی دهی کنند.

برخورد تبعیض آمیز در ادارات، پیگرد قانونی دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد