بیش-از--میلیون-کودک-افغان-با-سوء-تغذیه-مواجه-اند

وزارت صحت عامه افغانستان با ابراز نگرانی از افزایش سوء تغذیه کودکان و مادران، می‌گویند که بیش از ۳.۲ میلیون کودک به سوء تغذیه شدید گرفتار اند.

به گزارش افغان نیوز؛ داکتر عبدالباری عمر، معین عرضه خدمات صحی، امروز شنبه( 11، جدی) در یک نشست خبری گفت که به علت نبود غذا و دسترسی به خدمات صحی، بیش از 3.2 میلیون کودک به سوء تغذیه شدید گرفتار شده اند.

آقای عمر بیان کرد که براساس آمار های این وزارت، 700 هزار مادر نیز به سوء تغذیه شدید روبرو اند. زیرا تولیدات داخلی کم است و بیشترین مواد خوراکی بی کیفیت وارد کشور شده و از این‌رو اکثر مردم دچار امراض گوناگون گردیده اند.

معین عرضه خدمات صحی افزود، « قطع کمک‌ها و همکاری دونرهای خارجی باعث گردیده تا شماری از مراکز تداوی کرونا در کابل و ولایات مسدود گردد. ما تلاش می‌کنیم تا تمام امکانات را برای مراکز تداوی کرونا فراهم نماییم.»

آقای عمر در مورد تداوی معتادان به مواد مخدر نیز اشاره کرد و گفت که بیش از 3.5 میلیون معتاد وجود دارد اما متاسفانه حکومت پیشین هیچ کاری درعرصه تداوی آنان انجام نداده است. درحالیکه طی پنج ماه گذشته بیش از 7 هزار معتاد تداوی شده و به خانه‌های شان برگشته اند.

با این وجود، کارشناسان بین المللی هشدار داده اند که سیستم صحی افغانستان به دلیل تحریم های غرب علیه طالبان در حال فروپاشی قرار دارد. اما مسوولان وزارت صحت می‌گویند که تمام مشکلات به زودی حل خواهد شد.

این درحالی است که سازمان ملل متحد نیز چندی پیش هشدار داده بود که نزدیک به 23 میلیون نفر که 55 درصد جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهد با گرسنگی شدید و نزدیک به نه میلیون دیگر با خطر قطحی مواجه اند. نزدیک به 98 درصد افغان‌ها غذای کافی برای خوردن ندارند.

بیش از 3.2 میلیون کودک افغان با سوء تغذیه مواجه اند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد