بیش-از-نفر-با-استفاده-از-آب-روخانه-های-پنجشیر-و-غوربند-مسموم-شدند

مسوولان در ولایت های پروان و کاپیسا خبر می دهند که نزدیک به ۵۰۰ تن که حدود ۷۰ نفر آنان دانش آموزان مکاتب هستند به دلیل استفاده از آب رودخانه های پنجشیر و غوربند مسموم شده اند.

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: مسوولان ولایت های پروان، کاپیسا امروز یکشنبه ۱۰ سرطان به افغان نیوز می گویند که این آب این رودخانه ها آلوده به زهر شده و شماری از باشندگان این دو ولایت که از این آب ها استفاده کرده اند مسموم و به شفاخانه ها انتقال داده شده اند.

وحیده شهکار سخنگوی ولایت پروان تا تایید این خبر اظهار داشت حدود۱۷۰ نفر که ۷۰ تن آنان دانش آموزان مکاتب ولسوالی جبل السراج و مرکز پروان می باشند زمانی که از این آب ها استفاده کرده اند دچار مسمومیت شده اند.

بانو شهکار تصریح می کند هنوز فرد یا گروهی مسمولیت آلوده کردن این آب ها را بر عهده نگرفته است اما تحقیقات در این زمینه آغاز شده است.

سخنگوی ولایت پروان تاکید می کند که تمامی آب های پروان از همین منبع تامین می شود که در صورت آلوده شدن این آب ها خطر بزرگی مردم پروان را تهدید می کند.

در همین حال قیس قادری سخنگوی ولایت کاپیسا نیز این خبر را تایید کرده می گوید که حدود ۳۰۰ نفر در ولایت کاپیسا بر اثر استفاده همین آب ها مسموم و به شفاخانه ها انتقال داده شده اند.

وی با این که وضعیت بیماران این رویداد را خوب ارزیابی می کند اما یادآور می شود که این شایعات از دو ماه گذشته زبان زد مردم این ولایت بوده که گویا کشورهای مشخص خارجی در این کار دست دارند.

آقای قادری می افزاید که بیشترین استفاده را کسانی از این آب می کنند که برای تفریح از سایر ولایات می آیند.

او همچنان علاوه کرد که حدود ۵۰ درصد مردم ولایت کاپیسا از همین منابع آبی استفاده می کنند.

این در حالی است که مقامات ولایت پنجشیر خبرهای ولایت پروان و کاپیسا را تایید می کند اما می گوید که در ولایت پنجشیر هنوز هیچ آماری از تلفات ناشی از مسمومیت مردم گزارش نشده است.

بیش از 400 نفر با استفاده از آب روخانه های پنجشیر و غوربند مسموم شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد