عثمانی-فرمان-رییس-جمهور-غنی-را-نادیده-گرفت

علی احمد عثمانی، وزیر انرژی و آب که روز گذشته توسط رییس جمهور غنی برکنار شده بود، امروز قرارداد ۱۳ میلیون دلاری امضا کرد.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور دیروز شنبه با صدور حکمی، آقای عثمانی، وزیر انرژی و آب را برکنار و معاون او را به عنوان سرپرست توظیف کرد. اما، ساعاتی بعد عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی با برکناری علی احمد عثمانی مخالفت کرد و افزود که با توجه به "دست‌آوردهای مدیریت موفق" آقای عثمانی، تصمیم در مورد سرنوشت کاری او پس از بازگشت رئیس جمهوری افغانستان از سفر چین و"مطابق با روحیه‌ حکومت وحدت ملی اتخاذ می‌شود".

عثمانی در واکنش به فرمان برکناری اش می گوید که باید به وزارت‌ها اجازه داده شود تا کارهای شان را به شکل طبیعی انجام دهند. به همین خاطر آقای عثمانی، امروز یک شنبه(20، جوزا) قرارداد برق سولری ولایت دایکندی را به هزینه 13 میلیون دالر با یک کمپنی خارجی امضا کرد.

آقای عثمانی گفت که "در هفت نقطه این ولایت قرار است این پروژه ساخته شود. در مورد خصوصیات این پروژه گفت؛ علاوه بر این که ۵.۵ میگاوات برق خورشیدی را تولید می‌کند، ۴.۳ میگاوات دیزل جنراتور در نظر گرفته شده است".

قابل ذکر است که در این اواخر رابطه عثمانی و آقای غنی به تیرگی گراییده بود. نزدیک به سه هفته پیش زمانی که آقای عثمانی می‌خواست برای افتتاح چند پروژه برق به ولایت بلخ سفر کند، نیروهای امنیتی میدان هوایی کابل به دستور رییس جمهور غنی مانع سفر وی شدند.

عثمانی فرمان رییس جمهور غنی را نادیده گرفت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد