بیش-از-هزار-مهاجر-داوطلبانه-به-افغانستان-برگشتند

سازمان بین‌المللی مهاجرت (آی.او.اِم) گزارش داده که در هفتۀ اخیر ماه جون، ۱۳هزار و ۹۹۳ مهاجر افغان فاقد اسناد به صورت داوطلبانه از ایران و پاکستان به کشور شان برگشته اند.

به گزارش افغان نیوز: براساس گزارش این سازمان؛ در هفتۀ اخیر ماه جون، نزدیک به ۱۵هزار مهاجر افغان که فاقد اسناد اقامت بوده اند، از ایران و پاکستان داوطلبانه برگشته و یا هم اخراج شده اند.

در گزارش آمده است: "در مجموع ۱۳هزار و ۹۹۳ مهاجر افغان فاقد اسناد به صورت داوطلبانه برگشته و یا هم از طریق مرز اسلام‌قلعۀ هرات و سرحد نیمروز از ۲۴ تا ۳۰ ماه جون اخراج شده اند که نسبت به هفتۀ قبل آن ۲۴درصد افزایش را نشان می‌دهد".

بر اساس آمار سازمان بین‌المللی مهاجرت، از اول ماه جنوری تا آخر ماه جون ۲۰۱۸ میلادی، شمار برگشت‌کنندگان داوطلب و اخراجی‌ها از ایران به ۳۶۲هزار و ۴۹۹ تن رسیده است.

همچنان، در هفتۀ اخیر ماه جون، یک‌هزار و ۲۳۵ مهاجر افغان که سند اقامت نداشته اند، از طریق گذرگاه تورخم و سپین‌بولدک به افغانستان برگشته یا برگشتانده شده اند.

سازمان بین‌المللی مهاجرت، گفته است که از اول ماه جنوری تا آخر ماه جون سال روان میلادی، بیش از ۱۷هزار افغان از پاکستان برگشته و یا هم اخراج شده اند.

این درحالی است که بر بنیاد آمار وزارت امور مهاجرین افغانستان، هنوز هم در حدود شش میلیون مهاجر و پناهجوی افغان در کشورهای مختلف – بخش اعظم آن در ایران و پاکستان – به سر می‌برند.

بیش از 13 هزار مهاجر داوطلبانه به افغانستان برگشتند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد