بیش-از-۱۳-میلیارد-افغانی-به-زنان-بیوه،-یتیمان-و-معلولین-توزیع-شده-است

مسوولان وزارت شهدا و معلولین می‌گویند که این وزارت در یک سال گذشته بیش‌از ۶۰۰ هزار معلول، بیوه و یتیم را ثبت و بیش‌از ۱۳ میلیارد افغانی برای آنان توزیع نموده اند.

به گزارش افغان نیوز؛ عبدالحکیم حقانی، معاون وزارت شهدا و معلولین امروز ( یک‌شنبه، ۲۲ اسد) در برنامه حساب‌دهی دولت به ملت گفت که این وزارت در یک سال گذشته، ۶۳۸ هزارو ۹۵۴ معلول و یتیم را ثبت نموده‌اند. 

حقانی افزود که در این میان ۱۴۹ هزارو ۶۷۲ مرد و ۳۰ هزارو ۷۷۷ دیگر آن زنان می‌‌باشند. 

او بیان داشت که این وزارت در یک سال گذشته نزدیک به ۱۲هزار افراد ثبت شده به عنوان یتیم و بیوه و ۷ هزار و ۵۰۰ افراد ثبت شده به عنوان معلول که مستحق نبوده‌اند از سیستم این وزارت خارج شده‌اند.  

معاون وزارت امور شهدا و معلولین در این نشست افزود که بر اساس حکم کابینه امارت اسلامی، ۱۶۱ معلول بیوه و یتیم جهت درمان به مراکز صحی و ۱۹۸ معلول دیگر به‌منظور استخدام به ادارات دولتی معرفی شده‌اند. 

حقانی گفت که این وزارت در یک سال گذشته توانسته برای ۳ هزارو ۷۰۰ معلول خدمات فزیوتراپی، اورتوپیدی، ساخت و ترمیم اعضای مصنوعی و درمان امراض مختلف را انجام دهد. 

کلیم‌الله افغان، رییس عمومی مالی و اداری وزارت شهدا و معلولین در این نشست گفت که این وزارت در یک سال گذشته، ۱۳ میلیارد و ۵۹۳ میلیون‌ و ۸۵۰ هزار و ۷۶ افغانی برای خانواده‌های شهدای ملکی و امارت اسلامی، بیوه زنان، یتیمان و معلولین نظام پیشین توزیع کرده‌اند. 

 

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

 

 

بیش از ۱۳ میلیارد افغانی به زنان بیوه، یتیمان و معلولین توزیع شده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد