دارو‌های-تولیدی-کشور-به-زودی-به-مصر-و-عراق-صادر-می‌شود

سرپرست اداره ملی غذا و داروی ا.ا می‌گوید که افغانستان توانمندی تولید بیش از ۶۰۰ قلم دارو را دارد و در آینده نزدیک داروهای تولید شده کشور به مصر و عراق صادار خواهد شد.

به گزارش افغان نیوز؛ عبدالباری عمر، سرپرست اداره ملی غذا و دارو امروز ( دوشنبه، ۲۹ عقرب) پس از برگشت از کشور هالند، در نشستی خبری گفت که مقام‌های این اداره به‌خاطر حصول اطمینان از کیفیت تجهیزات طبی، دارو، واکسین‌ها و غذای مصون و آگاهی از قوانین و استراتیژی‌های موجود بین‌المللی در دومین نشست بین‌المللی تولیدات منطقه‌ای در شهر دنهاگ هالند اشتراک نموده‌اند.

آقای عمر افزود که در این نشست بین‌المللی وضعیت افغانستان را به شکل بهتر تشریح نموده و پیشرفت‌های موجود در زمینه طبی را با جهانیان شریک کرده است.

او بیان داشت که در حاشیه این نشست با نمایندگان کمپنی‌های بین‌المللی دارو و تجهیزات طبی دیدار و از آنها خواسته در افغانستان سرمایه‌گذاری نمایند. به گفته او نمایندگان شرکت‌های تجهیزات طبی و دارو علاقمندی خود را برای سرمایه‌گذاری در کشور ابراز کرده‌اند.

آقای عمر در این نشست خبری افزود که دست آوردهای دو سال پیسین ا.ا در مقایسه به دو دهه گذشته بیشتر بوده است. او تاکید کرد افغانستان توانمندی تولید بیش‌از ۶۰۰ قلم ادویه را دارا می‌باشد و در آینده نزدیک پلان دارد تا این داروها را به کشورهای مصر و عراق صادر کند.

این در حالی است که سفر عبدالباری عمر، سرپرست اداره ملی غذا و دارو به آلمان و سخنرانی‌اش در میان مهاجران افغان در این کشور، جنجال برانگیز شده بود.

آقای عمر در این مورد گفته است که  بنابر به دعوت رسمی به کشورهای هالند، آلمان و بلجیم سفر کرده و این سفر حق قانونی او بوده است.

آقای عمر در پانزدهم ماه جاری خورشیدی جهت اشتراک در دومین نشست انجمن جهانی تولیدات محلی به هالند سفر کرده بود.

 

آژانس افغان نیوز- مهدی انصاری

دارو‌های تولیدی کشور به زودی به مصر و عراق صادر می‌شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد