بیش-از-۳-میلیون-مواد-نفتی-وارد-شده-است

مسوولان اداره ملی استندرد می‌گویند که در یک سال گذشته بیش از ۳ میلیون مواد نفتی و گاز مایع از بنادر کشور وارد شده و از این میان بیش از ۱۲۸ هزار تن آن خلاف استندرد تثبیت و مسترد شده است.

به گزارش افغان نیوز؛ وحید احمد بدری، رییس دفتر اداره ملی استندرد امروز ( چهارشنبه، ۱۴ سنبله) در برنامه حساب‌دهی دولت به ملت گفت که در یک سال گذشته به مقدار ۳ میلیون و ۷۸۷ هزار و ۴۱۵ تن مواد نفتی، گاز مایع و مشتقات آن از طریق بنادر کشور وارد شده که از این جمله به مقدار ۱۲۸ هزار و ۸۱۱ تن آن خلاف استندرد تثبیت شده است.

بدری افزود که همچنان به مقدار ۷ میلیون و ۳۸۰ هزار و ۵۷۲ تن مواد ساختمانی از بنادر کشور وارد گردیده که از این میان به مقدار ۱۵۲ تن آن خلاف استندرد تثبیت شده است.

او بیان داشت که این اداره در خصوص موضوعات فرهنگی، اقتصادی، محیط زیستی، اراضی، اقلیمی و جغرافیایی به تعداد ۸۰۵ استندرد و همچنان در بخش انکشاف شهری، مهندسی، و دیزاین ساختمان‌ها، پل‌ها، شاهراه‌ها و سرک‌ها، به تعداد ۶ کود تدوین نموده است.

رییس دفتر این اداره افزود که در جریان یک سال گذشته، مسوده ۷ طرزالعمل و ۲ مقرره به منظور تنظیم بهتر فعالیت‌ها ترتیب شده که در آینده نزدیک نهایی می‌شود.

به گفته‌ی او تامین هماهنگی با سازمان‌های منطقه‌یی و بین‌المللی در خصوص ترتیب ۱۰۵ استندرد، نهایی ساختن ۹۱ استندرد در بخش‌های مختلف و تعیین نورم به ۴ هزار و ۹۳۲ واسطه نقلیه از اقدامات مهم این اداره در یک سال گذشته می‌باشد.

در همین رابطه، محمد آصف قانت، معاون تخنیکی اداره ملی استندرد گفت که این اداره در حال حاضر عضویت سازمان‌های جهانی ISO, IEC, SMIIC, SARSO و ECO RESCOM را دارا می‌باشد.

قانت افزود که این اداره از زمان تاسیس شورای عالی ستندرد، به تعداد ۲۴ ستندرد در بخش سیستم مدیریت کیفیت، محصولات زراعتی، غذایی، ساختمانی و نفتی، نساجی و چرم، کیمیا و مشتقات پلاستیک به تصویب رسیده است.

او در این برنامه به تمام شهروندان کشور اطمینان داد که واردکنندگان و تولیدکنندگان کالاهای بی کیفیت علاوه بر مسترد نمودن کالاها شان، بر اساس قانون جدید مجازات خواهند شد.

مسوولان اداره ملی استندرد در این برنامه می‌گویند که ترتیب ۱۱۰ ستندرد در بخش‌های مختلف، تقویت سطح هماهنگی با سازمان‌های بین‌المللی به منظور ترتیب استندردها، عقد تفاهم‌نامه همکاری با کشورهای ترکمنستان، ایران و اوزبیکستان، صدور تصدیق‌نامه‌های کیفی، نهایی سازی مسوده اسناد تقنینی اداره، نظارت از تطبیق استندردها و نهایی ساختن قانون استندرد و قانون میترولوژی، از اولویت‌های کاری در سال گذشته می‌باشد.

بیش از ۳ میلیون مواد نفتی وارد شده است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد