بیش-از-۴۰۰-زن-در-رهبری-دولت-افغانستان-سهم-دارند

وضعیت کنونی زنان در حکومتداری خوب نسبت به سال های گذشته افزایش چشم گیری داشته و حضور آنان در سطح رهبری ( وزارت، معینیت، سفیر، نماینده مجلس و مجلس سنا، شورای ولایتی و والی) به بیش از ۴۰۰ تن می رسد.

به گزارش آژانس افغان خبر: شبکه زنان افغان امروز سه شنبه (۳۰ سنبله) در یک کنفرانس خبری از بهبودی وضعیت زنان در حکومتداری خوب به خبرنگاران ابراز خرسندی کرده گفتند: زنان در مقام های وزارت چهار تن، در معینیت ۹ نفر، سفارت چهارزن، نماینده در پارلمان ۶۹ نفر، سناتو ۲۲ نفر، وکیل شورای ولایتی ۲۹۶ نفر و والی یک نفر حضور دارند.

بر اساس بررسی های این شبکه؛ زنان در نهادهای دولتی، دادستانی کل ۶درصد، دادگاه عالی ۸ درصد، وزارت داخله ۲ درصد و وزارت دفاع یکدرصد فعالیت می نمایند.

گفته می شود که زنان افغان در راستای حاکمیت قانون، حکومتداری خوب، پروسه صلح و مؤثریت کمک ها، نقش عمده ای را ایفا نمودند.

حسینه صافی، رییس شبکه زنان افغان با حضور در این نشست از افزایش سهم زنان در امور حکومتی در کشور استقبال کرده تاکید می کند ما همچنان خواهان کمک های جامعه جهانی پیرامون پیشرفت های بیشتر بانوان هستیم.

رییس شبکه زنان افغان از رسانه ها خواست تا در جهت اطلاع رسانی صدای زنان به جامعه جهانی با این شبکه همکار باشند.

سمیرا حمیدی، رییس هیأت مدیره این شبکه نیز اشتراک زنان در پروسه صلح را به عنوان افراد کلیدی عنوان کرد و از حکومت خواست تا حق مسلم زنان را از آنان سلب نکنند و بگذارند آنان جایگاه واقعی خود را در جامعه داشته باشند.

بیش از ۴۰۰ زن در رهبری دولت افغانستان سهم دارند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد